Toerclub Vrijburg avond training

  Maandagavond voor de eerste keer dit seizoen een avondtraining van onze Toerclub Vrijburg, het was heerlijk fietsweer, was ook te merken aan de opkomst we waren met een groep van 15 man. Het is op dit moment nog te kort licht op onze trainingavonden  om een grote ronde te rijden. We hebben vanavond gekozen voor een rit over Walcheren, we hebben de volgende route gereden, start bedrijventerrein Vrijburg  daarna zijn we naar de kust gereden richting Koudekerke, via de Koksweg en de Zwaanweg door naar Zoutelande en Westkapelle, na de zeedijk kregen we richting Domburg de wind in de rug. Vanaf hier werd er behoorlijk doorgereden, in onze groep twee krachtpatsers aan kop die ook regelmatig wedstrijden rijden met de amateurs, dan weet je gelijk dat er weer flink door werd gereden, tempo regelmatig tegen de 40 km/uur. Verder via Oostkapelle en Vrouwenpolder, bij het fietstunneltje bij de N57 valt de groep wat uiteen, 6 man rijden richting de Veersegatdam om een lid van onze toerclub een stuk richting Kamperland zijn woonplaats te brengen, net voor de dam zijn we onderlangs weer richting de Polredijk gereden, nu werd er flink aan de boom geschud, het tempo zat al behoorlijk boven de 40 km/uur, na verloop van tijd zag ik ook dat mijn hartslag behoorlijk omhoog ging, dit kwam door de tempo wisselingen. Ik bleef op mijn maximale hartslag rijden en dat was te merken, de benen gingen zwaar wegen en kreeg het grote verzet niet goed meer rond, maar de groep voor ons was bijna inzicht, toch maar even op eigen tempo  en op souplesse richting Middelburg  gereden. Vandaag een rit van 55 km, en een ervaring rijker, luister naar je lichaam.

3 gedachtes over “Toerclub Vrijburg avond training

  1. Goedendag….40 km/uur…nou dan kunnen ze mij na 5 minuten al van de vloer oprapen!! Tjonge. Ik mag blij zijn als ik rond de 30 kan blijven fietsen.. tja amateurtje blijf ik natuurlijk wel… liefs marjan.

Geef een reactie

