Fietstocht rond de Lange Jan

foto  zaterdag 5 april 2008, ik was van plan om vroeg in de morgen een lange rit te maken op mijn racefiets, het seizoen van de lange tochten komt er weer aan, dus er moet nu flink getraind  worden. maar bij het wakker worden was het duidelijk, april doet wat hij wil, het was guur en nat vanmorgen, ik heb me nog maar even omgedraaid en ben heerlijk weggedoezeld. De morgen begonnen met uitgebreid de krant te lezen en een heerlijk ontbijt, er zat niet anders op. Toen maar eerst mijn fiets schoongemaakt je weet maar nooit wat de dag nog brengt. Na de koffie zie ik vanuit het noorden de eerste opklaringen de Walcherse kust binnen trekken, en het zonnetje breekt door, inmiddels is het al twaalf uur, omkleden en snel op de fiets, onze Zeeuwse weerman geeft aan dat er later in de middag weer wat buien gaan vallen. Gezien de weersvoorspellingen een tochtje rond de kerk, de route vandaag was  van Middelburg naar Gapinge toen door naar Veere via de sluizen over het kanaal door Walcheren ben ik doorgereden naar het  oude vissersdorp Arnemuiden, hierna over het viaduct van de A58 richting de Boomdijk. Nu ben ik binnendoor gereden langs het Ritthemsebos naar Oost-Souburg, via het bedrijventerrein aan de Buitenhaven naar de Zeedijk van de Westerschelde. Hier een mooi gezicht richting Breskens en Terneuzen, helder weer en mooie wolkenluchten. Via Fort Rammekens en Vlissingen-Oost ben ik naar de binnendijk gereden, nu weer richting Arnemuiden, vanaf hier nog een lusje gemaakt via de Susannapolderweg richting Oranjeplaat, hier ben ik verder gegaan langs het fietspad door het bos en langs het Veersemeer. Bij Veere ben ik weer over de sluizen gereden een stukje door het stadje, en via de Bosweg en de Kreekweg ben ik door de Schellach weer terug gereden naar Middelburg. Tussen de buien door een rit van 60 km.

Geef een reactie

