Rit naar Schouwen via Neeltje Jans

  Zaterdagmorgen uitstekend fietsweer, op tijd vertrokken voor een rit naar Schouwen. Mijn fiets is weer perfect in orde voordeel van je mecanicien zo dicht bij huis, hij heeft een spaak moeten vervangen en het slag in het wiel heeft hij prima hersteld. Vanmorgen de volgende route gereden vanuit Middelburg  naar Veere, via het fietspad  van de Polredijk richting Vrouwenpolder, nu langs het mooie gedeelte van de Veersegatdam, in het duinstruweel het heerlijke geluid hoorbaar van de Nachtegaal en de fitis. fotoOp het eerste gedeelte van de Oosterscheldekering is het fietspad nu helemaal afgewerkt en weer over de volle breedte beschikbaar, complimenten het is hier heerlijk fietsen, alleen nog eens met de veegmachine er over en dan zijn we helemaal tevreden. Op Neeltje Jans kwam er nog een Duitse vakantieganger even langszij op een gewone boodschappen fiets om te vragen hoe hard ik wel reed, ik was hem net gepasseerd. Na Neeltje Jans zijn ze nog aan de voegen bezig tussen de sluitstukken, dus hier is het nog oppassen geblazen. Op Schouwen ben ik nu langs de Oosterschelde gereden naar de Plompe toren, daarna door naar de Schelphoek, bij N57 moest ik oversteken naar het fietspad, hier was geen doorkomen aan een stroom auto’s naar de kust van Haamstede. Nu ben ik via het fietspad van de N57 richting Burgh-Haamstede gereden, bij het begin van de kering richting Middelburg kreeg ik gezelschap van een mede fietser in Rabobank  outfit, we zijn gezamenlijk naar Noord-Beveland gereden, het laatste stukje langs de Veersegatdam en de Polredijk was ik weer alleen , na 67 km was ik weer thuis.

2 gedachtes over “Rit naar Schouwen via Neeltje Jans

  1. He leuk…. de Plompe Toren daar fiets ik regelmatig voorbij! Ik kom later terug om bij te lezen want wat loop ik achter! Moet nu eerst naar tandarts halfjaarlijke controle…. bleeeeeh! Tot snel! Groet mjan.

Geef een reactie

