ZLM-Don Stadsloop Middelburg

foto  vrijdagavond was de binnenstad van middelburg weer het decor van de achtste zlm-don stadsloop, ik had me ingeschreven als individuele loper. de combinatie van de historische binnenstad en de gezellige sfeer is een belangrijk argument om hier aan mee te doen, alleen is het erg oppassen en uitkijken  met al die paaltjes en bochten en het ongelijke straatwerk in een binnenstad. foto toen ik mij wilde aanmelden werd ik gevraagd of ik nog in een bedrijfsteam mee wilde lopen, ze hadden een open plaats bij scheldebouw 2  door een verhindering van een eigen loper. maakt voor mij niet uit, maar de overige teamlopers komen nu wel in aanmerking voor de bedrijvenloop klassering, en ik heb gezien mijn uitslag daar nog een bijdrage aan kunnen leveren. het was warm in de binnenstad, om acht uur was de start over drie ronden van 2,5 km, ik kon het gelijk al in de eerste ronde merken dat de luchtvochtigheid laag was, mijn keel leek wel een stuk leer zo droog, bij doorkomst van de eerste ronde wat water gedronken. het was erg gezellig onderweg op de markt  er was muzikale ondersteuning door de pink panthers en veel publiek, en op het abdijplein konden we al een beetje genieten van de sfeer van het komende jazzfestival wat dit pinksterweekend in middelburg wordt gehouden. tegen het einde van de laatste ronde werd er ook op ons niveau nog aardig gestreden voor een plaats in het klassement, en jawel ik werd op de finish lijn nog gepasseerd en verslagen door een dame, geweldig wat een strijd. na afloop als herinnering een t-shirt van de sponsor van deze loop zlm don, het was een gezellige avond in het centrum van middelburg met een puike organisatie.

htthp://www.atletiekzeeland.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=46

Geef een reactie

