Fietstocht over Walcheren

foto  dinsdagmiddag een fietstocht gereden over walcheren, ik was eerst van plan om richting noord-beveland te rijden, maar de noordenwind bracht mij naar het iets beschutte  walcheren. ik ben eerst richting veere gereden via de polredijk en het fietspad van de n57 naar de veersegatdam, hier even de dijk op gereden om de zee te zien. het was erg helder met mooi uitzicht naar de stormvloedkering en schouwen. verder gereden via breezand richting oranjezon, oostkapelle en domburg, het fietspad richting westkapelle is nog steeds afgesloten vanwege de werkzaamheden aan de zeedijk in het kader van de zwakke schakels. het versterken van de westkapelse zeedijk draait op volle toeren. dumpers en vrachtwagens rijden af en aan met asfalt en op de dijk is het een drukte van jewelste. alle fotowerkzaamheden voor het overslagbestendig maken van de dijk en de aanleg van de infrastructuur zijn waarschijnlijk half juli gereed. Vanaf half augustus (maar wellicht al wat eerder) rest dan nog de zandsuppletie en in het najaar volgt de aanplant van de dijk aan de landzijde. Eind 2008 is de zeedijk sterk genoeg om superstormen te weerstaan en is de zwakke schakel tussen Domburg en Westkapelle verleden tijd. Via de Zeedijk van Westkapelle neem ik het fietspad door de duinen, hier is het even rustig fietsen  en uitkijken veel vakantiegangers op de fiets, bij Zoutelande krijg ik weer de ruimte en kan ik weer stevig door trappen, maak hier nog een lusje richting Biggekerke, via de Kaasboerweg rij ik nu naar Meliskerke, vandaar via het mooi beton fietspad ga ik richting Grijpskerke en Serooskerke, om nog wat extra km te maken maak ik hier nog een lus over fietspad langs de N57 richting Vrouwenpolder. Het laatste gedeelte gaat weer over de Polredijk naar Veere en Middelburg, dinsdagmiddag een ritje van 62 km over Walcheren, het was weer mooi in de natuur, en lekker afzien tegen de wind in.

2 gedachtes over “Fietstocht over Walcheren

Geef een reactie

