Toerclub rondje Wolphaartsdijk en nu even rustig aan

Donderdagavond 14 man aanwezig voor een trainingsrit richting Wolphaartsdijk, een lid van onze toerclub woont in Goes en was op de fiets naar Vrijburg gereden, dus we hebben hem gezamenlijk naar huis gebracht. Er stond een stevige wind. De afgelopen week is voor mij niet goed verlopen, tijdens de zondag en de maandagtraining voelde ik duidelijk dat er met mijn hartslag iets niet in orde was, ik kon niet maximaal presteren, vooral bij het lopen met versnellingen en bij het fietsen een viaduct op en een gat dicht rijden moest ik heel veel moeite doen, terwijl dat normaal totaal geen probleem is. Via mijn hartslagmeter kon ik het goed volgen dat het niet in orde was, mijn herstel duurde ook veel te lang, mijn herstelhartslag was ook veel te hoog. Toch ben ik donderdagavond de hele rit bij de groep gebleven, het ging gelukkig niet al te hard, en er zijn er altijd wel een paar in het peloton die aan het elastiek achter in de groep hangen, en daar was ik vandaag ook bij. We hebben het rondje Wolphaartsdijk gereden en terug via de sluizen van Veere richting Middelburg en Vlissingen een rit van 67 km. Ik was dinsdag al bij de huisarts geweest, en had het probleem voorgelegd, in rust was niets te vinden, maar aangezien dat ik van plan was om zaterdag naar de Dolomieten te gaan voor de Maratona dles Dolomietes, een rit van 134 km over 8 cols, wilde hij en ik toch wel zekerheid. Hij had geregeld dat ik vrijdagmorgen vroeg een inspanningstest kon doen op de afdeling cardiologie in het ziekenhuis Walcheren. Vrijdagmorgen om kwart voor negen zat ik op de fiets in het ziekenhuis vol met elektroden en gelijk werd de bloeddruk gemeten tijdens de inspanning, het was volgens de laborante niet nodig dat ik mijn sportkleding aan zou aandoen, zou zo klaar zijn, maar tijdens het fietsen kon ik wat meer informatie geven over mijn situatie en toen werd het testen ook gelijk wat zwaarder, ik moest tot een vermogen van 250 watt belasting trappen, maar dat betekent wel dat het water dan van je lichaam gust. Tijdens het gesprek kreeg ik het ook voor elkaar dat de Cardioloog even naar de uitslag zou kijken, anders zou het via de post naar mijn huisarts gestuurd worden en dan gaan er weer een paar dagen verloren. Na een halfuur kon ik al bij de Cardioloog komen eerst mijn verhaal verteld over mijn probleem tijdens het trainen, nou het klopte precies wat hij op de uitdraai had gezien van de test, hartritmestoornis ik had zelf ook wel een vermoede, gezien het beeld van mijn hartslagmeter, al kan je hier niet de hartslagstoornissen zelf op zien, maar wel je herstel en maximale inspanning. Eerst wat uitleg en in gezamenlijk overleg besloten niet af te reizen naar Italië de Dolomieten, hier had ik het even moeilijk mee na een half jaar trainen, maar ook hier had ik snel de knop omgedraaid gezondheid boven alles. de volgende vraag van de arts was of ik nuchter was helaas niet, ik had net een kop koffie gekregen na de inspanning op de fiets, hij had het voorstel om gelijk een paar onderzoeken te doen maar daar moest je wel nuchter voor zijn. Na de middag mocht ik terug komen eerst een echo gemaakt van mijn hart, en daarna een inwendig onderzoek via de slokdarm om bij het hart te kijken of er geen bloedstolsel aanwezig waren, deze kans was erg klein volgens de Cardioloog, en dat was gelukkig na dit onderzoek ook zo dit was in orde, inmiddels lag ik nu in ok kleding op de hartbewaking en werd ik gereed gemaakt voor een Cardioversie, ik werd nu naar de recovery ruimte gebracht en moest even wachten op de Cardioloog en de Anesthesist voor de behandeling, er werden twee grote stickers op mijn borst geplakt en daarna kreeg ik een roesje van de Anesthesist, daarna zou het zaagtandje in mijn hart ritme weer weg moeten zijn. Ik was snel weer bij mijn positieve en mijn hartslag was weer in orde, met een recept voor de nodige medicijnen kon ik weer naar huis. Natuurlijk als duursporter gevraagd hoe nu verder, maar ik zou maandag al weer kunnen beginnen met rustig te trainen. Mijn complimenten voor de snelle behandeling, en dat ze begrip hadden voor de situatie,een goede en adequate behandeling in een ziekenhuis wat moet verdwijnen naar Goes schande.

2 gedachtes over “Toerclub rondje Wolphaartsdijk en nu even rustig aan

  1. Nou Joop, wat een [pech. Maar inderdaad, gezondheid voor alles. en gelukkig kun je weer al wat trainen. Volgend jaar dan waarschijnlijk de dolomieten, misschien kun je tussendoor nog naar Santiago??
    A propos, dit werkt stukken makkelijker dan die blogger van ons.

Geef een reactie

