Trainingsrit Zuid-Beveland in de late schemer

  Donderdagavond weer een grote opkomst  17 man aanwezig waarvan 12 van onze Toerclub, later sluit er nog een groep aan van een andere toerclub, inmiddels is het peloton 23 man sterk. Wij zijn vanavond  richting Zuid-Beveland gereden dit gebeurt altijd zonder inspraak en overleg het is gewoon volgen en we zien wel waar we uit komen. Wij zijn weer via Vlissingen naar de dijk langs de Westerschelde gereden weer een fantastisch gezicht al die grote zeeschepen op de vaarroute naar Antwerpen en de Noordzee. Nu zijn we langs het saaie gedeelte gereden door het industrieterrein van Vlissingen-Oost, bij de kerncentrale van Borssele slingeren we weer langs de zeedijk richting de ingang van de Westerscheldetunnel, hierna rijden we over de Trenteweg door naar Ellewoutsdijke, hier moeten we een stukje cyclocrossen weg was open gebroken, even een stukje door het zand en verder over de P.J.Israelweg  en de Zeedijk naar Hoedekenskerke. Via de Molenstraat rijden we nu richting Kwadedamme hier had ik verwacht dat we weer richting Walcheren zouden gaan rijden, maar er werd tempo gemaakt en binnendoor kwamen we op de weg naar  ‘s-Gravenpolder via de Goesestraat rijden we nu richting Goes, fotovoor het viaduct van de a58 rijden we verder in de  late avond door de poel het is nu kwart over acht. via het poelbos rijden we nu naar het gehucht wissekerke en rijden nu op het fietspad van de nieuwe rijksweg over het viaduct terlucht, via ‘s-heer arendskerke over de oude rijksweg naar de stelledijk en binnendoor naar nieuwdorp. via de quarlespolder bereiken we nu walcheren, hier besluiten we af te slaan richting arnemuiden. anders moeten vanuit vlissingen-oost dwars door middelburg rijden, we rijden  nu door arnemuiden naar de doeleweg en via de kanaalweg door het inmiddels schemerige middelburg. het is inmiddels bijna half tien en 100 km op de teller als ik thuis ben. wat overleg van te voren over de route en de te rijden afstand zou volgens mij de  normaalste zaak zijn daarvoor rijden we tenslotte  in een groep, het is nu maar alleen de voorste volgen en verder basta. er zijn ook positieve zaken tijdens onze ritten  wordt er de laatste tijd wel goed regelmatig gereden met een vast tempo, en er wordt tempo ingehouden bij het passeren van bochten, dus niet alles is negatief.
Voor mijzelf ook wat meer zekerheid na de Hartritmestoornissen van 6 weken geleden, woensdag bij de Cardioloog geweest en alles is in orde, er is een ECG gemaakt en ik mag weer volledig gaan sporten. De oorzaak kan zijn geweest de onderkoeling van de rit in de Betuwe, zonder daar een duidelijke uitspraak over te doen, verder voorlopig wel een half jaar verder met medicijnen, maar na de eerste twee weken heb ik daar geen last meer van, alleen mijn hartslag is daardoor wat lager.

2 gedachtes over “Trainingsrit Zuid-Beveland in de late schemer

  1. Ik lees nu pas over je hartritmestoornissen… bah vervelend en eng. Ik hoop dat het een beetje gaat met je. Ik zit in Ellemeet en het is lekker alleen ik heb afgelopen woensdag heel erge kiespijn gekregen… Balen joh. Tandarts Haamstede al 2keer bezocht…. Het blijkt een foute wortelkanaalbehandeling te zijn geweest van afgelopen december door mijn eigen tandarts. Ben er mooi zoet mee en mijn fiets staat maar te roepen in de schuur… Een vriend van mij heeft vanuit Ellemeet al een prachtrit naar Vlissingen gemaakt en mn man vanmorgen naar Veere…. En ik zit hier me te verbijten!! Maar ok dit is toch minder erg dan je hartritmestoornissen. Alhoewel ik vanaf woensdag niet meer normaal heb geslapen. Maar vanmiddag bij Corazon (strandtent) wel lekker een roseetje zitten drinken (met bonkende kies, haha). Lieve groet Marjan.

  2. Ben ik hem vanmorgen mogelijk tegen gekomen, ik ben via de Oosterscheldekering naar Haamstede en Burghsluis gereden en op bezoek bij de pannekoekenbakker in Burgh loopmaatje, prettige dagen verder.

Geef een reactie

