Fietstraining Zuid-Beveland

foto  het was donderdag heerlijk warm weer ideaal fietsweer , vanavond zou de laatste avondtraining van onze toerclub vrijburg zijn, maar gezien de voorspelling van onweer en regen aan het begin van de avond heb ik zelf besloten om maar in de middag te gaan trainen, de avond training ging inderdaad niet door. de keus was juist genomen om half zes begon het te waaien en te regenen, met flink wat onweer. ik ben donderdagmiddag  via de sluizen van veere  en het fietspad langs het veersemeer richting oranjeplaat gereden. via het fietspad van  de muidenweg richting het vliegveld midden zeeland, daarna via de pietweg richting eindewege, hier ben ik verder gereden via de oude rijksweg in ‘s-heer abtskerke een mooi stukje dijk door het dorp en daarna  naar heinkenszand, nu verder via een gedeelte van het natuurgebied de poel om over de heinkenszandseweg richting  ‘s-heerenhoek te fietsen. foto via nieuwdorp kom ik nu in het fruitgebied van de quarlespolder, hier ben ik nog even op bezoek geweest bij mijn vrouw die momenteel in de fruitpluk zit, het was er erg warm, en ik kreeg als beloning nog een appeltje voor de dorst. hierna verder richting arnemuiden, maar eerst over het nieuwe viaduct van de sloelijn, een korte steile beklimming. via arnemuiden en de sluizen van veere fiets ik nu richting middelburg een training van 62 km.

De Sloelijn is het goederenspoor dat het Sloegebied (havengebied Vlissingen-Oost) verbindt met het hoofdspoor Vlissingen-Roosendaal (ook wel Zeeuwse lijn genoemd). Door de economische groei in het Sloegebied, zullen in de toekomst meer goederentreinen gebruik maken van deze verbinding. En daar is de Sloelijn, voor wat betreft de aspecten hinder en veiligheid, niet op berekend. Na het doorlopen van de Tracéwetprocedure is besloten om een nieuwe Sloelijn aan te leggen ongeveer zeven kilometer westelijk van het bestaande spoor.  In oktober 2008 wordt de nieuwe Sloelijn in gebruik genomen

Geef een reactie

