Trainingen in het weekend

foto  een heerlijk weekend om naar buiten te gaan, wat een verschil met afgelopen zondag toen we aan het ploeteren waren met de wandelmarathon in de wind en slagregens, maar dat vergeet je snel. vrijdag een looptraining, ik kreeg het voor elkaar dat ik weer aan een stuk een rondje van 7 km heb gelopen. de route gelopen via de b wegen die nu heel mooi in herfstkleuren zijn getooid, de volgende route, brigdamseweg, goldsteinseweg, veerseweg, geersesweg, prooyenseweg, en via het van beestpad weer naar huis. zondag als afwisseling een fietstraining, ben vroeg vertrokken want we moesten in de middag nog even op familie bezoek in tilburg, de volgende route gereden richting de kop van schouwen, veerseweg, polredijk vanaf hier samen gereden met een mede fietser die ik had ingehaald, bij vrouwenpolder was ik weer alleen, en fiets nu richting de veersegatdam. bij de banjaard krijg ik zelf gezelschap van een andere fietser die mij op zijn beurt had ingehaald, hij bleef een poosje in mijn wiel om uit te blazen. maar op de oosterscheldekering gaf hij vol gas, ik moest flink in de beugels om in zijn wiel te blijven, de snelheid ging richting 40 km/uur, maar toen ik mijn ritme helemaal had gevonden kon ik redelijk volgen. ik ben nu na mijn vakantie nog niet zo ver dat ik de kop kon overnemen, we zijn samen via de oosterschelde naar de schelphoek gereden, hij ging verder naar zierikzee, en ik ben nu richting burgh-haamstede gereden langs de n57. fotoInmiddels had ik weer even moeite om in mijn ritme te komen, ik was alleen en de wind nu tot huis geheel tegen. Op de Stormvloedkering kreeg ik het juiste ritme weer te pakken, en ben verder in een redelijk tempo via de Veersegatdam en de Polredijk richting Middelburg gekoerst, een rit van 67 km. Zondagmorgen was het ongeveer 4 maanden geleden dat ik voor het laatst bij de Zandlopers had getraind op Schouwen, vandaag stond het Meeuwenpad op de agenda, een competitie van negen lopen waarvan de vijf snelste meetellen voor de eindstand. Ik had nog niet veel aan mijn looptraining gedaan, maar hopen op mijn fietsconditie, maar dat viel niet tegen. Met de Zandlopers eerst gezamenlijk inlopen en wat oefeningen gedaan, daarna richting het hek van het Meeuwenpad, er wordt een startstreep  getrokken en een van de snelste lopers heeft de stopwatch bij zich voor de tijdopnamen. Ik was best tevreden over de tijd, met wat meer doelgerichte training moet het lukken om volgende maand een snellere tijd te lopen. Het was ook de eerste keer dat ik weer op maximale hartslag heb gelopen, dit geeft weer vertrouwen. Terug gelopen via het strand een groepje ging weer zwemmen, maar daar zie ik voorlopig maar even vanaf. Het was weer een heerlijk weekend om buiten te zijn.

2 gedachtes over “Trainingen in het weekend

  1. zo kijk aan weer een mooie training flinke snelheid dus we hebben voor zaterdag ieder geval 1 iemand die het kopwerk gaat doen . kenne wij beetje uit de wind fietsen

Geef een reactie

