Fietstraining ATB naar Noord-Beveland

foto  Zondagmorgen een fietstraining op de ATB richting Noord-Beveland, na de verregende zaterdag was ik van plan om er een stevige training van te maken. Ik ben via Veere en de Polredijk naar de Veersegatdam gereden, het eerste gedeelte via het Veersemeer, daarna via het viaduct over de N57 naar boven op de Veersegatdam  gereden. Hier is Rijkswaterstaat bij de Banjaard bezig met een zandsuppleties, tot half november wordt er gewerkt aan het strandvak Onrustpolder op Noord Beveland. Tussen de damaanzet van de Oosterscheldekering en de Veersegatdam wordt 530.000 kuub zand aangebracht, Met zandsuppleties op het strand of op de vooroever onder water bestrijdt Rijkswaterstaat op efficiënte wijze de structurele erosie van de kust. Zo wordt Nederland niet kleiner en stijgt de zeebodem mee met de zeespiegel. Ook draagt Rijkswaterstaat zo duurzaam bij aan het in stand houden van de grootste waterkering: de duinen. Kustbeheer is natuurlijk beheer omdat het aansluit bij de dynamiek van het zandige kustsysteem. Kustfuncties zoals veiligheid, waterwinning, recreatie, economie en natuur blijven hierdoor behouden. Mooi gezicht als ik op mijn fiets zit om deze werkzaamheden te aanschouwen, ik rij door tot de Oosterscheldekering en ik fiets nu richting de Schotsman, hier ligt een mooi ATB parcours door het bos, maar helaas  op de  Schotsman-Ruiterplaatweg  voel ik dat mijn achterband langzaam leeg loopt. Ik besluit om nu maar op de weg te blijven fietsen en een geschikte plaats te vinden waar ik een nieuwe binnenband kan monteren. Bij de trappen van het eerste viaduct bij de Veersegatdam heb ik een mooi plekje gevonden om hier mijn band te repareren, daarna fiets ik wat eerder naar Walcheren, ik heb vandaag maar een reserve binnenband bij me, en ik heb geen zin om een band te plakken. In de omgeving van de Schellach maak ik nog een extra lus om toch enigszins aan mijn kilometers te komen, vandaag een rit van 42 km.

2 gedachtes over “Fietstraining ATB naar Noord-Beveland

Geef een reactie

