Miezerig weer tijdens de fietstraining

  Woensdagmiddag was het droog, een mooie gelegenheid om maar weer eens met de racefiets op pad te gaan voor een training. Een trainingsrondje kris kras door Walcheren, het werd tijdens mijn training onderweg al snel minder met het weer, na een uurtje zat ik in de motregen en dat is op die smalle racebandjes een groot risico. De wegen zijn bij nat weer ontzettend glad door de sporen van de landbouwvoertuigen, fotovoornamelijk door de Bietencampagne die momenteel nog bezig is, onderweg zag ik tussen Meliskerke en Grijpskerke een flinke voorraad liggen op een terrein bij een boerderij te wachten op transport naar een suikerfabriek. Door het miezerige weer ben ik wat eerder via Oostkapelle en Serooskerke naar huis gereden, een rit van 47 km. Thuis heb ik eerst een paar emmers water gepakt om mijn fiets schoon te maken, hij  zat onder de modder en de pekel. Maar staat nu weer te pronken in de garage en weer gereed voor de volgende tocht.

6 gedachtes over “Miezerig weer tijdens de fietstraining

  1. Tijdens die bietencampagne zijn al de lelijkste ongelukken gebeurd. Doe in vredesnaam voorzichtig! Ik had, in mijn Zeeuwse tijd, een collega die met de auto verongelukte op zo’n bietenweggetje.

Geef een reactie

