In de ban van het schaatsen

  Nederland in de ban van het schaatsen, er was totaal geen twijfel om vrijdag en zaterdag  een keus te maken, de fiets daar is het te koud voor, en het hardlopen staat door een blessure op een laag pitje. Twee dagen op de schaats op de mooiste schaatsbaan van Zeeland de kreek in het Veersebos, als je de kreek via de buitenzijde rond toert dan zit je ongeveer aan drie km. Vrijdagmiddag op de fiets naar de Veersekreek, het was wel koud en grijs maar met wat extra kleding aan was het goed te doen. Eerst een paar foto’s gemaakt van de sfeer op de baan, daarna alles in de fietstas om mij snel warm te rijden. Na een half uur even een pauze ook altijd gezellig op het ijs je ziet weer bekenden die je al  jaren niet heb gezien, al is het soms moeilijk iemand te herkennen in de schaatsoutfit. Ik kwam ook tot de conclusie dat ik mijn rits van mijn jaszakje niet had dicht gedaan, en jawel daar zat mijn fietssleutel in helaas sleutel foetsie, dat wordt lopen naar huis 6 km. Eerst maar even gezocht waar ik mogelijk de fietssleutel was kwijtgeraakt, maar dat is nog moeilijker zoeken dan een speld in een hooiberg zie de foto. Ik had me er al bij neergelegd dat ik mijn fiets hier zou achterlaten en zelf te voet of liftend naar huis te gaan, maar ik had op de baan een koek en zopie tent zien staan, je zal het niet geloven ze hadden daar de fietssleutel naar toe gebracht, en ze dachten dat het een sleutel van een auto was. Je kan wel begrijpen dat de middag niet meer stuk kon, de volgende anderhalf uur vloog ik glijdend  over de Veersekreek. Zaterdagmiddag weer op de schaats, maar nu ben ik via de watergang van Middelburg naar de Veersekreek gereden. Onderweg een paar maal van het ijs af bij bruggen schaatsbeschermers aan en klunend naar de andere kant, bij de Veersekreek is het een drukte van belang het verkeer staat stil heel de bermen vol met blik gelukkig heb ik daar geen last van. Het ijs op de kreek is ook aanmerkelijk slechter geworden veel scheuren in het ijs door de grote toeloop, ongeveer twee uur geschaatst daarna de rugzak weer opgezocht en terug via de watergang naar Middelburg, nu wel een stevige zuidenwind tegen en een laagstaande zon in het gezicht terug naar Middelburg.
foto
Veersekreek vrijdag
foto
Veersekreek zaterdag

10 gedachtes over “In de ban van het schaatsen

  1. Goed dat mensen die sleutels inleveren en slim om er nog naar te vragen.Vandaag 12km met de kinderen gefietst. Inderdaad bar koud. Nog een dagje schaatsplezier voor jou en vele anderen, zo lijkt het.

  2. En wat fijn dat ze je fietssleutel hadden gevonden! En toch weer je sportweekend gehad dus. Ik heb alleen maar wat gewandeld. Durf op het moment erg weinig. Ben wel hard aan het werk om dat tussenmijnoren gevoel kwijt te raken. Mooie foto’s weer!! En inderdaad jij (&Noud) boffen joh! Groetjes Marjan.

  3. En de conclusie is de meeste zijn mooi weer fietsers de top ligt in de zomer, dank martin ik heb je blog ook even snel gezien kom er nog op terug. Ben net thuis van een rit op de MTB 51 km, langs de zee was het koud, groet.

Geef een reactie

