Veerse Kreek stil vandaag

foto  maandag de schaatsen weer in het vet en de fiets weer van stal gehaald, vanmorgen nog even overwogen om naar sluis te gaan  om de enige zeeuwse toertocht te rijden sluis-brugge-sluis, maar met het intrede van de dooi heb ik hier toch maar van afgezien. fotoVanmiddag weer op de mountainbike voor een rit over Walcheren, ik heb in mijn route de schaatsgebieden meegenomen ik was toch wel benieuwd of er vanmiddag nog fanatieke schaatsers op het ijs stonden. De route was vandaag langs de vesten van Middelburg om daarna via de binnenwegen naar de westkust te rijden, hier heb ik afwisselend over de duinen en de fietspaden gereden. Via Zoutelande, Westkapelle en Domburg rij ik nu door het bos van de Manteling naar Oranjezon en Vrouwenpolder. Het laatste gedeelte gaat via de Polredijk richting de Veerse Kreek het schaatsmekka van de laatste dagen ik ben benieuwd of hier nog volk op het ijs staat. Inderdaad en tiental auto’s zie ik in de berm staan en een paar schaatsers op de grote Kreek, de Koek en Zopie tent staat er eenzaam zonder klandizie bij in de berm van de Kreekweg, de plaats langs het ijs is te gevaarlijk geworden. Ondanks de stevige wind die koud aan voelde is het  toch nog een stevige training geworden van ongeveer twee uur en 51 km op de teller.

8 gedachtes over “Veerse Kreek stil vandaag

  1. Je moet wat doen om de dag door te komen, en er moet een beetje afwisseling zijn op de VK blog anders is het maar saai alleen maar schrijvers, auteurs, dichters,proza, filosofen, groet.

  2. Martin ik neem aan dat er wel een versnellingsapparaat op zit op je ouwe karretje,en natuurlijk alleen wind tegen en het belangrijkste is als je er maar een voldaan gevoel aan over heb gehouden. Ik ben weer begonnen met een half uurtje hardlopen, groet vanuit een nat Zeeland.

  3. Nee Draver wel zo’n kilometer tellertje, sinds kort zelfs draadloos. Nee niet alleen wind tegen. Het geeft een heerlijk gevoel dat trappen door de leegte. De polders boven het Noordzee kanaal zijn heel erg rustig en er was weer zo’n waas waardoor het zicht beperkt was en de rust nog aanweziger. Ging het goed, het hardlopen?

  4. Martin in ieder geval ben ik heel thuis gekomen, een beetje dribbelen en hardlopen de kuit nog niet te zwaar belasten, en morgen weer op de Velo als het droog is.

Geef een reactie

