Windkracht 7 / 8

foto  Maandagmiddag na de regen breekt de bewolking, vanuit de kust komen de eerste opklaringen het eiland binnen, nog wel een stevige zuidwester van ongeveer 7/8 bft. Ik besluit om toch maar om op de fiets richting de kust te rijden altijd wel spectaculair met deze storm. Een route uitgezocht waar ik de wind het minste tegen zou hebben, maar daar heb ik niet veel van gemerkt , de route langs het kanaal door Walcheren is iets beschut door een dijk ik ben over het Jaagpad naar Vlissingen gereden niet harder door de wind dan ongeveer 22 km/uur. In Vlissingen een kleine beklimming naar de Boulevard, maar inmiddels was de wind iets in kracht afgenomen, en het was laag water dus niet veel spektakel op zee. Maar zo snel als de opklaringen binnen kwamen drijven, zo snel helaas ook de donkere wolken over de Boulevard, hier kwam snel regen uit, en dat is niet zo prettig op de fiets. Besluit om maar met een stevig tempo richting huis te rijden, het is door de regen een korte fietsrit geworden van net 30 km.

10 gedachtes over “Windkracht 7 / 8

  1. Het fietst altijd wel sneller als je voor de bui losbarst, thuis wilt zijn….
    Stevige wind inderdaad, hier bij het IJsselmeer ook vandaag. Kruiende ijsschotsen door de wind!
    Hartelijke groet, Coby

  2. De wind langs het Markermeer vandaag was ook nog flink krachtig. Wel mooi omdat de ijschotsen zo klingelend en tinkelend tegen elkaar botsten.
    Fietste vandaag samen met iemand die op de strekdam vanaf Marken de sporen er in zette recht tegen de wind (ik besloot te lossen). Hij was voor Amsterdam helemaal op. Samen fietsen is een vak part merkte ik.

  3. Draver, weet je hoe ik op jouw blog kwam? Puur toeval, want Ingrid "sprak" mij aan met "draver" in haar reactie bij mij. Het toeval hielp een handje en zo kon ik die echt prachtige foto`s van het winterse Hollandse klimaat aanschouwen.
    Vlissingen, daar ben ik eenmaal, vier jaar geleden geweest. Uitwaaien, letterlijk dan…

Geef een reactie

