Neeltje Jans

   Maandagmiddag waren de weersomstandigheden gunstig en tot verrassing kwam het zonnetje nog even boven Walcheren buurten, een reden om op de racefiets een tour te maken naar Neeltje Jans. Bij aankomst op de Stormvloedkering was het weer totaal anders koud door het zeewater en erg nevelig, ik ben door gereden naar het Tophuis midden op Neeltje Jans, en ben daarna via de zijde van de Oosterschelde weer terug gereden naar Noord-Beveland en Walcheren, vandaag een rit van 45 km. Het was wel een dag met veel roofvogels onderweg 3 maal een Buizerd, Sperwer in de thermiek bij de sluizen en regelmatig biddend Toerenvalken op zoek naar prooi, het was weer genieten in de natuur.
6 gedachtes over “Neeltje Jans

  1. ik vond het ooit al een heel avontuur om bij de Neeltje Jans uit de bus te stappen om er te gaan kijken :-). de bus naar Spijkenisse, als ik het me goed herinner.

  2. Spreek jij goed Zeeuws? Weet je waar ik van hield en hou. Van ruwe zee, meestal met een felle zon. Ik had vroeger in Nederland een zeilboot waarmee ik alle wateren van Holland heb bevaren. Maar vlakke zee als een plank daar hield ik niet van. Maar weer wel van en doldrum…:De intertropische convergentiezone met stijgende luchtbewegingen in de buurt van de evenaar. Ver weg avn Cambodja… Ha ha. Deze zone wordt ook wel de paardenbreedten, horse latitudes of doldrums genoemd.
    Mijn zoon en ik zijn van plan een rondje Middellandse Zee maar dan moet eerst het werk af zijn. Zal wel rond mijn 65ste jaardag worden.
    groet

Geef een reactie

