Meeuwenpad

   Zondagmorgen staat onze maandelijkse onderlinge competitie op het programma tijdens onze looptraining in de boswachterij van Westenschouwen, we lopen dan de route door de Meeuwenduinen op tijd. We lopen eerst gezamenlijk in ongeveer 20 minuten daarna wat oefeningen, het was ieder voor zich niemand ging voor de groep staan om wat structuur te geven aan de oefeningen, maar dit is ook gezellig een beetje leuteren voor het echte werk. Nu gaan we met de hele groep naar de ingang van de Meeuwenduinen, het is een wandelroute van ongeveer 2,2 km door de duinen het pad bestaat uit alleen los zand en stevige beklimmingen. We starten in twee groepen een snelle en een langzame groep, dit jaar ben ik gedegradeerd naar de langzame groep, voordeel is dat je nu in de kopgroep loopt en bij de snelle groep in de staart. De weersomstandigheden waren perfect het was inmiddels droog en de zon kwam door, de langzame groep start als eerste de snelle groep begint 6 minuten later zodoende komt alles een beetje gelijk aan bij het eindpunt bij de vuurtoren van Haamstede. Bij de start lig ik ongeveer in 4 positie, we lopen dicht bij elkaar en merk dat ik vandaag goed in mijn vel zit, het laatste gedeelte kan ik nog aardig het  tempo vasthouden al zitten we nu wel in de zwaarste beklimming, met zijn tweeën lopen we naar de finish ben tevreden met mijn beste tijd van deze serie van het Meeuwenpad. Helaas heb ik er maar drie gelopen van de negen oorzaak blessures , en dat betekent dat ik niet opgenomen wordt in de eindklassering je moet er minimaal 5 gelopen hebben. Daarna uitlopen over het zware strand, het is hoog water er is geen hard stuk strand te vinden, na twee km strand besluiten we om via het bos terug te lopen naar ons keetje. Terug naar huis want het is Vrouwendag, en dan mag je niet te lang van huis zijn.
 
 
2 gedachtes over “Meeuwenpad

  1. Heb je daar wel eens eerder bij stil gestaan, dat het Vrouwendag was? Ooit heb ik affiches geplakt voor Vrouwendag, samen met een andere man. Het zit zelfs bij het overzicht tussen alle andere affiches. Verder nooit zoveel mee bezig geweest als dit jaar.
    Welke leeftijden hebben de lopers waar je mee traint?

  2. Wel bij stil gestaan, maar weinig mee gedaan komt nu wel heel goed onder de aandacht.
    Trainingsgroep alle leeftijden mannen en vrouwen van 16 t/m over de 70 jaar, we hebben zelfs een NK veldcross in ons midden van 65 jaar.

Geef een reactie

