Op weg naar mijn 26e Pannekoek

 Hier nog een overzicht van twee dagen trainingsarbeid, woensdagmiddag goed weer voor de fiets een rit gemaakt naar Neeltje Jans, ik had weinig tijd om buiten te spelen dus er zat niet anders op dan er een stevige training van te maken, een rit van 45 km. Donderdagmiddag een looptraining van ongeveer 50 minuten, dit was beslist noodzakelijk om gemotiveerd aan de start te staan voor de 37ePannekoeloop van a.s. zaterdag. Deze 15 km-loop voert door het prachtige bos van Westenschouwen, door het duingebied, over het strand en weer over de duinen terug naar het bos om daar weer bij het beginpunt te finishen. Met name het gebied in de duinen wordt als zeer zwaar ervaren, al is de afstand maar iets meer dan twee kilometer. Deze doorgang wordt ook wel het ‘dodemanspad’ genoemd. (na het weekend van de Pannekoekloop gaat dit duingebied weer voor 3 maanden dicht i.v.m. broedperiode van de meeuwen) Mijn eerste Pannekoekloop heb ik op 10 maart 1979 gelopen, en nu ongeveer 30 jaar later hoop ik mijn 26e Pannekoek te mogen ontvangen na het volbrengen van de deze mooie maar zware tocht.

2 gedachtes over “Op weg naar mijn 26e Pannekoek

  1. Smaakt wel heerlijk na 15 km zwoegen, en mijn schoenen doos zit al overvol met vaantjes en medailles en andere prullaria wat je meestal krijgt na afloop van je prstatie. Ook kan er in mijn kast geen T shirt meer bij ook een standaard herrinnering die je meestal zelf betaald.

Geef een reactie

