37e Pannekoekloop

 

  Toch was ik vandaag weer wat gespannen tijdens de start voor de 15 km van de Pannekoekloop  die ik vandaag heb volbracht, mijn laatste loop dateert  alweer van mei 2008. De PZC  loop was mijn laatste wedstrijd, de oorzaak waren wat lichamelijk ongemakken, waar ik alleen last van had tijdens het sporten en dan voornamelijk bij het hardlopen, je zal dan denken waar praten we dan over als je verder in het normale leven normaal kan functioneren. Het secretariaat was aan de Hogeweg in restaurant Molenberg te Burgh Haamstede, ik had zelf via internet  ingeschreven  om de organisatie te ontlasten voor al het werk net voor een wedstrijd, maar helaas de rij wachtende was bij de voorinschrijvers  veel langer dan bij de na inschrijvers. In het bos hadden we de beschikking over een tent om ons om te kleden, hier was het gezelligheid troef iedereen was nog erg spraakzaam en vol energie. Om half twee werden we wegschoten voor onze zware tocht door het bos, het befaamde Meeuwenpad ook wel het dodemanspad genoemd om daarna over het goed te belopen strand de laatste 5 km door het bos naar de finish te lopen. Bij de finish was ik best tevreden met mijn tijd die was zelfs twee minuten sneller dan vorig jaar, maar toen was het hoog water en het gedeelte over het strand behoorlijk zwaar door het losse zand. Na afloop naar restaurant Molenberg  waar het gezellig druk is voor onze verdiende  Pannekoek, ja daar lopen we ons eerst 15 km helemaal voor uit de naad, begrijpen jullie het nog allemaal. In  ieder geval heb ik er weer een heerlijk gevoel aan over gehouden na deze inspanning door dit mooie natuurgebied van Westenschouwen, het was voor mij vandaag 26e keer dat ik aan deze loop heb deelgenomen.  
Uitslagen zie Atletiek Zeeland.
 
 

.

10 gedachtes over “37e Pannekoekloop

  1. @Draver: Leuk verslag weer. Maar al dat afzien voor slechts één pannekoekje? ;-)))
    En gefeliciteerd uiteraard met jouw 26ste keer.
    Groet,
    Kokopelli

  2. Ik zou deze wedstrijd lopen als een pannekoek (zeker de laatste 8 kilometer), maar jij niet natuurlijk… :-))
    Gefeliciteerd met je jubileum.
    hartelijke groet, Coby

  3. Maria-Dolores je moet wat voor over hebben voor deze sport verdwazing 29 km in de auto 5 euro inschrijfgeld, en dan nog 15 km hardlopen door de duinen, en dat alleen voor een Pannekoek. Maar toch wil ik het niet missen.

Geef een reactie

