In het wiel bij een Walcherse dame

   Vrijdagmiddag een rit rond Walcheren, ik was van plan om richting Neeltje Jans te fietsen maar ik was te optimistisch over het weer in de tuin was de temperatuur zodanig dat ik de korte fietsbroek aan wilde trekken tenslotte begint vandaag  de Astronomische lente  . Maar het advies opgevolgd van mijn vrouw  die goed op mij past en die adviseerde mij de winterkleding nog een keer aan te trekken, ik was nog maar net de stad uit en ik voelde al direct dat de wind noordoost erg koud aanvoelde, dus het was een verstandig besluit. En vooral als de wind van over het water komt heb je te maken met het koude water van de Noordzee en de Oosterschelde. Bij Vrouwenpolder het besluit genomen om op  Walcheren te blijven voor mijn training, op dit stuk tot Westkapelle had ik nu de wind in de rug en de zon in het gezicht dit voelde gelijk wat aangenamer aan.  In Domburg was het al aardig druk met toeristen, als je het dorp doorkruist is het altijd oppassen met overstekende wandelaars, via de zeedijk van Westkapelle fiets ik verder naar Zoutelande en Dishoek. Vanaf de kust rij ik nu met de wind tegen via Koudekerke terug naar Middelburg, op het laatste gedeelte kan ik nog even aanpikken en in het wiel gaan zitten van een echte Walcherse dame in klederdracht, ook voor mij is dit geen alledaagse ontmoeting. Een rit vandaag van 49 km, zaterdag staat er een training te wachten met onze toerclub Vrijburg.
 
 Domburg
 
 Fietsmaatje
5 gedachtes over “In het wiel bij een Walcherse dame

  1. Je boft maar met dat Zeeland van je. Goed fietsparcours. En altijd wat te zien. Ik heb ook m’n winterkleren nog aan hoor. De spieren moeten warm blijven. Stoer doen is nergens voor nodig.

  2. On Yer Bike, kom net terug van mijn looptraining, onderweg een paar op de fiets in zomerkleding, en de wind was koud !
    Aad, ik had ook moeite om aan te pikken.

Geef een reactie

