Fietstocht door de Bollenstreek Kop van Noord-Holland

Donderdag een fietstraining door de Bollenstreek van de Kop van Noord-Holland in het gebied van de driehoek Schagen Schoorl en Callantsoog, het was vandaag wederom een gevecht tegen de wind als tegenstander. Het gebied is gekleurd door alle kleuren van de regenboog een mooi gezicht vooral als de sproei installaties daarbij vol in bedrijf zijn, ik moest zelfs in de dekking van een tractor om droog door een regengordijn te fietsen. Een rit door de bollenstreek van ongeveer 60 km.
 
 
 
 
12 gedachtes over “Fietstocht door de Bollenstreek Kop van Noord-Holland

  1. Voor mij zijn bollenvelden een beetje TE kunstmatig en fel om mooi te zijn.
    maar de onderste foto geeft toch een fraai sfeerbeeld.

  2. antoinette ik heb meer genoten van de natuurlijke mooie sloten die hier zijn, met waterplanten zoals de Gele Plomp en het Pijlkruid wat nu ook in bloei staat.

  3. Draver, ik ken ze allemaal intussen de bollenstreek rond Lisse en Aalsmeer, de Noord-Oostpolder, Flevoland. Maar nergen zijn de bollenvelde zo mooi als aan de rand van de hoge duinen in de kop van Noord-Holland. Als je kan ziet steek dan ook nog even over naar het Ijssel- of Markermeer. De stadjes daar zijn een bezoekje waard.

  4. prachtige foto’s.
    ik ken het gebied natuurlijk van mijn texeltochten.
    en de wind kan daar inderdaad behoorlijk overheen jakkeren.

Geef een reactie

