Rit door de Tuin van Walcheren

  Woensdag een fietsrit gemaakt door de Tuin van Walcheren de binnenwegen zijn nu zo mooi met de Meidoornstruiken die volop in bloei staan. Nergens bloeit de meidoorn zo uitbundig als op Walcheren al meer dan een eeuw komen er toeristen naar Walcheren om eind april, begin mei de meidoorn in bloei te zien komen. De meidoorn geurt heerlijk, is een lust voor het oog, vormt een taaie beschutting tegen de soms straffe zeewind, het is een toevluchtsoord voor vogels en kleine zoogdieren, de drager van het intieme Walcherse landschap. In dit landschap heb ik nu veel profijt voor de beschutting tegen de straffe oostenwind, waar we nu al meer dan een week last van hebben. Ik heb ook nog een uitstapje gemaakt via de Veersgatdam naar Noord-Beveland om wat meer km te maken, daarna via de binnenwegen terug naar huis. Ik was net op tijd thuis voor de eerste regendruppels, een rit van 57 km.  
 
9 gedachtes over “Rit door de Tuin van Walcheren

  1. ‘k zag ‘Walcheren’ staan en dacht: da’s Draver.
    hier zijn nu al een maand lang hele bergen en bossen wit, ‘k weet niet eens zeker wat voor bomen dat zijn, ik geloof vooral acacia’s.
    mooie foto. bij mij valt het altijd een beetje tegen, ik bedoel, aan de ene kant is het indrukwekkend om te zien, al dat wit, maar er dan een fraaie foto van te maken, da’s weer iets anders…
    ciao

  2. Maria-Dolores deze meidoornstruien staan meestal compact tussen andere struiken,vandaar dat ze dan moeilijk solo op de foto te zetten zijn, maar als haag is het nu heel mooi

  3. We zitten hier in het Oosten volgens mij al wel 3 weken met Oostenwind….het jakkert maar door. Ik heb er een hekel aan….omdat er zoveel kou in de lucht zit.

  4. Draver, boven de Maas en Waal waait de Oostenwind nog harder dan hij al deed. Gisteren fietste ik langs die rivieren, mooi en inderdaad de geur van de meidoorn, een lust voor de neus.

Geef een reactie

