Marathon Zeeuws-Vlaanderen

Zaterdagmorgen na het ontbijt onverwachts besloten om naar de Marathon van Zeeuws-Vlaanderen te gaan, op de fiets naar Terneuzen is gelijk een mooie combinatie van een fietstraining en om wat van de sfeer proeven van de Marathon. Deze eerste Marathon van Zeeuws-Vlaanderen mag zich voor Zeeuwse begrippen gelijk al verheugen in een grote belangstelling, de aanmeldingen voor de Marathon waren al snel volgeboekt. Tien uur  vertrokken van huis richting de veerboot Vlissingen-Breskens, op het veerplein van Vlissingen begon het licht te regenen, even twijfel of ik wel door zou gaan naar Zeeuws-Vlaanderen  een hele dag in regen op de fiets en dan nog in natte kleding de Marathon volgen daar had ik geen trek in. Toch maar op de veerboot ingescheept hier zat ik droog, in Breskens was het weer niet veel beter motregen, ik had maar besloten om een half uurtje te wachten in de wachtruimte op het veerplein tenslotte waren de weersverwachtingen  opklaringen van uit zuidwesten. Na een half uur was het droog  regenjack aan en op naar Terneuzen, via Breskens, het dijkplaatsje Nummer een,Hoofdplaat, Braakman  en daarna via het chemieconcern Dow Chemical naar het centrum van Terneuzen. De start was om elf uur in Hulst en de finish was 42 km verder in Terneuzen, ik was hier ruim op tijd eerst bij de finish geweest hier was het afwachting’s programma aan de gang een 5 en 10 km loop. Ik ben het parcours afgereden richting Axel de eerste lopers tegemoet gereden, bij het einde van de Ortheense kreek kwam ik de eerste loper van de estafette mij tegemoet, de eerste man van de Marathon was hier op ongeveer 35 km Alwin Vermeulen hij had hier al een behoorlijke voorsprong. Ik ben nu terug gereden naar de Schelde Boulevard van Terneuzen waar nu waarachtig de zon nog even door kwam, het laatste gedeelte heb ik gevolgd bij het Paviljoen Westkant ongeveer 500 meter voor de finish. Hier kreeg je een goed beeld van het afzien  vermoeidheid en pijnleiden  van de meeste lopers, het kan ook niet anders na 42 km een geweldige prestatie. Omstreeks 15.00 uur ben ik weer richting Breskens gereden, ik was net te laat voor de boot van 15.50 uur, na een half uurtje genieten van het beeld over de Westerschelde kon ik terug richting Walcheren omstreeks 17. 15 uur was ik na 83 km weer thuis.  
Foto Link
 
 
 
 
 
 
 
12 gedachtes over “Marathon Zeeuws-Vlaanderen

  1. Ha Draver,
    Leuke foto’s, vooral die ene waar ik op sta. Het was niet m’n voordeligste pose. Oef, wat was die marathon zwaar!
    Groet van KoenReactie is geredigeerd

  2. Dat was een best stuk fietsen, ik heb je foto’s bekeken, met veel plezier, ik heb gelopen tot 2002, na een ongeluk heb ik nooit meer kunnen hardlopen, maar ik heb er mooie momenten aan overgehouden, ik deed louter voor mijn plezier mee, was nergens bij aangesloten, maar liep al vlot de tien, maar dat vond ik te weinig, ik ben daarna altijd de halve gaan doen, ik was nooit de snelste, maar ook nooit de laatste, zat altijd in de middenmoot en heb er nog prachtige verhalen over te vertellen, zo als mijn eerste halve, ik zou me die ochtend goed verwennen en ik sufferd was wel een half uur in bad gebleven en ben me daarna gaan opwarmen en liep naar de start, het was een Rabo-run en de organisatie was geweldig, maar niet mijn voorbereiding, omdat ik zo lang in bad had gelegen waren mijn voeten niet hard genoeg, ik zat al spoedig onder de blaren, die had ik nog nooit gehad, maarrrrrrrrrrrr, ik heb hem uitgelopen en was weer heel wat wijzer. :^)

  3. Zilvertje hardlopen staat bij mij nog steeds op de eerste plaats, maar helaas regelmatig geblesseerd en daardoor noodgedwongen het alternatief de fiets. Alle afstanden gelopen van de hele marathon tot baanwedstrijden van 400 meter.

  4. Martin het liefst had ik zelf meegedaan, maar de spieren en pezen laten het regelmatig afweten, maar gelukkig hebben we de fiets nog, desnoods straks met een accu achterop de bagagedrager.

  5. Draver, voel met je mee, ik mis het ook, ik kan het echt niet meer, maar zulke afstanden fietsen red ik ook niet, ik vind het knap van je en op de baan heb ik nooit gelopen, ik was echt een vrije tijd loper, zonder sturing, maar wat heb ik altijd genoten, ik liep 5 dagen in de week 15 kilometer en dan af en toe een bijzondere loop, zalig!

  6. Ha Draver,
    dacht dat je een grapje maakte, met een knipoog naar m’n weblog waarin ik vertel dat ik ’s nachts droom dat ik de weg kwijt ben in de marathon. Maar inderdaad, nu zie ik in het foto-album een foto waarop ik een vragend vingertje opsteek. Welke kant moet ik op?
    Had je geen kramp in je vinger nadat al die atleten voorbij waren gekomen?

Geef een reactie

