Met zuidwest 5/6 op de fiets

   Maandagmiddag een zuidwestenwind van 5/6 bft  en een temperatuur van ongeveer 17 graden, met zo nu en dan de zon, om half twee vertrokken voor een fietsrit over Walcheren. Ik was nog maar net vertrokken van huis en ik werd achtervolgd door een regenbui de eerste spetters kwamen al naar beneden, ik kon zien dat de lucht boven de kustlijn aardig strak blauw was en de bewolking zat midden op het eiland. Door het voordeel van de wind in de rug richting Veere kon ik de regen net voor blijven, bij Vrouwenpolder zat ik weer heerlijk in de zon maar wel de wind tegen. Ik heb vandaag een rit gemaakt kris kras door Walcheren via de beschutte binnenwegen, voordel iets minder last van de zuidwestenwind. Via Oostkapelle,Grijpskerke, Biggekerke, Zoutelande, rij ik nu via het fietspad onder langs de duinen naar Westkapelle. Op de zeedijk had ik nu het genoegen dat ik de wind nu in mijn voordeel kreeg, bij het afrijden van de zeedijk richting Domburg tikte de km teller even de 60 km/uur aan. Via Domburg fiets ik naar Oostkapelle en Oranjezon hier op het grasveld liepen zeker 25 Damherten te grazen en te genieten van de zon. Verder via het natuurgebied de Beekshoekspolder naar de Veersegatdam, via het fietspad van de N57 richting Vrouwenpolder, het laatste gedeelte gaat via de Polredijk en de Veerseweg weer naar Middelburg. Toch nog kris kras door Walcheren een rit gemaakt van 68 km.
 
 Damherten tegen de bosrand
 
Een gedachte over “Met zuidwest 5/6 op de fiets

  1. Hoi Draver ik fietste met die Zuidwester via Lelystad, Urk en Lemmer naar Heereveen. Een bui zag ik hangen en het ging net goed. De tweede kon ik niet goed plaatsen door alle slinger en krinkelweggetjes die me om een paar Friese meren voerden.
    De mooiste ontmoeting was met een grote zilverreiger die vlak naast me landde, zo dichtbij had ik er nog nooit een gezien.

Geef een reactie

