Weekje op de fiets

We hebben niet stil gezeten tijdens de facelift van ons aller VKblog , hier nog een opsomming van mijn ritten van de laatste weken. Vrijdag 29 mei een rit gemaakt over Noord-Beveland en Walcheren het was een heerlijke fietsdag dat was ook te merken aan de afstand 70 km op de teller.

 

 

 

Zaterdag een korte rit over Walcheren van ongeveer 55 km.

 

Zondag mijn favoriete route gereden richting Neeltje Jans en een lus over het mooie fietspad door de boswachterij van Westenschouwen. Op de terug weg ben ik samen opgetrokken met een vakantiegast uit Utrecht die was net vertrokken uit Burgh- Haamstede, en ging ook richting Middelburg. Hij was noodgedwongen gaan fietsen vanwege knieproblemen veroorzaakt door een partijtje zaalvoetbal, en moest daardoor zijn top tenniscarrière beëindigen. Het was nu heerlijk met de stevige noordoosten wind in de rug en de zon in het gezicht, ik had mijn mede fietser al gewaarschuwd dat zijn tocht terug naar Schouwen wat zwaarder zou worden met de wind 30 km tegen. Ik probeer over het algemeen tijdens mijn fietstraining altijd het eerste gedeelte met de wind tegen te rijden. Op deze mooie 1e pinksterdag een rit van 65 km.

Maandag  1 juni  een rit met onze Toerclub Vrijburg voor een stevige training  door Zuid-Beveland via de plaatsen ’s Heer Arendskerke, Goes en Wolphaartsdijk, op de terug weg naar Walcheren zijn we via de sluizen van Veere, richting Gapinge, Serooskerke  gereden. Het laatste gedeelte naar Middelburg ging door het natuurgebied van de Zandvoortseweg een rit van ongeveer 77 km.

 

Woensdagavond door omstandigheden in de avond  een korte rit door het koude Walcheren van 40 km.

 

Vrijdagmiddag weer een mooie rit gemaakt richting Schouwen, op de heenweg op de stormvloedkering had ik de noordenwind pal tegen hier was het wat aan de koude kant door de afkoeling van het zeewater. Op Schouwen een lusje gereden door de boswachterij van Westenschouwen om daarna via Neeltje Jans en Noord-Beveland weer richting Middelburg te rijden, een rit van 61 km.

Zaterdagmorgen wederom is de wind mijn grootste tegenstander hij waait nog steeds uit het noorden en het voelt wat koud aan, armstukken aangedaan. Het grootste gedeelte van deze training ging over Noord-Beveland het eiland met ruime wegen en nagenoeg geen last van toeristen die hier hun kinderen leren fietsen op een doorgaand fietspad, over het algemeen zijn het onze Oosterburen het hele gezin getooid met fietshelmen op. Weer 61 km op de teller we gaan nu richting de 4000 km voor dit jaar.

 

Zondagmorgen door omstandigheden wat te laat vertrokken, ik wist dat de verwachting was dat er rond de middag regen zou gaan vallen en dat kwam ook redelijk goed uit. Het probleem is al je voor het slechte weer uit fiets dan zie je niet wat er in het zuiden achter je gebeurt, dat merk je pas als weer op de terug weg bent. Voor zekerheid was ik niet verder gereden dan de sluizen van Neeltje Jans, bij dit keerpunt zag ik dat de donkere wolken al aardig dicht bij kwamen, net voor Middelburg voelde ik de eerste regendruppels, ik kwam nagenoeg droog thuis na een korte rit van 38 km. Niet veel later viel de regen met bakken uit de hemel.

Geef een reactie

