Alleen maar achterwielen gezien

Maandagavond een trainingsrit met Toerclub Vrijburg, om half zeven vertrek vanaf het bedrijventerrein Vrijburg tussen Middelburg en Vlissingen 13 man aanwezig op deze heerlijke avond eindelijk geen wind, er staat niets in de weg om er een mooie trainingsrit van te maken. Het is altijd weer een verrassing waar we deze avond uitkomen, via de gebruikelijke route rijden we Vlissingen uit, het eerste gedeelte langs de boorden van de Westerschelde richting Fort Rammekens. Hierna duiken we de polder in via Nieuw en St.Joosland rijden we in een strak tempo naar Zuid-Beveland, hier heeft inmiddels onze kopman zijn positie weer stevig ingenomen en ons een straf tempo opgelegd, het gemiddelde zit in het begin al aardig boven de 35 km/uur. Met dit tempo heb ik niet veel zicht op de natuur en de landschappen, ik zie alleen maar achterwielen en achterwerken voor me, inmiddels rijden we in Zuid-Beveland. Hier maken we een zwerftocht langs Wilhelminadorp, Kattendijke, Kloetinge, de Poel, en via Heinkenszand en ’s-Heerenhoek rijden we weer richting Walcheren. Het tempo komt inmiddels niet meer onder de 38 km/uur na ongeveer drie uur en 94 km op de teller ben ik net voor de eerste regendruppels weer thuis. Het was een stevige gezellige training zonder woorden en inspraak en het credo alleen maar volgen.

4 gedachtes over “Alleen maar achterwielen gezien

  1. Het VK blog is een mooie manier om je ervaring te uiten, zonder er een ander in de fietsgroep mee lastig te vallen, al krijg ik wel regelmatig een reactie op mijn zienswijze die ik ventileer in dit medium.
    We houden de fietsgroep op deze manier een beetje scherp.

Geef een reactie

