Leoni Jansen op het Abdijplein

Zondagmiddag was het meezingen geblazen op het Abdijplein deze keer was de eer weggelegd aan Leoni Jansen om ons aan het zingen te krijgen en dat is ze aardig gelukt met haar keuze voor Franse, Zeemans en Oud Hollandse liedjes en als laatste thema Wereldmuziek. Ze werd zondagmiddag begeleid door haar vijfkoppige band en ondersteund door vier geweldige zangeressen op een bomvol Abdijplein waar het heerlijk toeven was in de late zomerzon. Hier wat medleys waar het Abdijplein aardig uit zijn dak van ging met oude toppers zoals, Het kleine café aan de haven, Ketelbinkie, Huilen is voor jou te laat, La Bamba, Buone sera, Nathalie, en als klapstuk Kom van dat dak af, ouderwets gezellig.
Zondagavond was het plein weer goed bezet voor het optreden van Leoni Jansen met haar band en de vier geweldige zangeressen Izaline Calister, Lotte Zekhuis, Michéle en Lesley van der Aa , het werd deze avond luisteren naar veel Iers werk, folksongs, en oude nummers in een nieuw jasje. We werden verder ook nog verrast met een kort optreden van een grote groep uit Senegal waar ze binnenkort de Senagalese versie van Op Hoop van Zegen gaat spelen in Amsterdam en Den Haag. Verder deze avond nog van een paar onaangekondigde gast optredens die heel goed paste in dit concert. Bijzonder genoten van de solo gitarist van de band en de accordeonist Oleg Fateev uit Moldavié .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 gedachtes over “Leoni Jansen op het Abdijplein

  1. Draver, niemand hou van het genre van b.v. Vader Abraham, Corrie Konings etc. maar zodra het ten gehore wordt gebracht zingt iedereen uit volle borst mee en kent de gehele tekst. Niet dat daar iets mis mee is maar dat vind ik altijd zo vreemd. Metikvliegweergauwweggroet.

  2. Draver, dat maakt alles goed en geef ik mijn goedkeuring om uit volle borst mee te zingen.
    Ga je vanavond ook?? Het is gratis Draver. Maar niet zo hard zijn tegen mij!!! Ik ben maar een broze vlinder.

  3. Draver, ook dit klinkt goed. Vanavond haal ik de schade in met een bezoek aan Schouwen om eindelijk Jan Decleir in levende lijve te zien acteren. Ik verheug me ten zeerste en zal ongetwijfeld bloggen!

Plaats een reactie