Toerclub Vrijburg einde seizoen 2009

Maandagavond een lage opkomst op onze trainingsavond we waren met 6 man, je kan merken dat het seizoen ten einde loopt deze week zijn de laatste trainingritten van dit seizoen. We besluiten om richting het gemaal van de Piet te rijden dat zou net lukken gezien het invallen van de duisternis, in de omgeving van Lewedorp besluiten we om richting Wolphaartdijk te rijden. We hebben hier de wind flink tegen en ik had al eerder de donkere wolken gezien boven het Veersemeer, ik had ook een paar keer aangegeven dat het verstandig was om terug te keren gezien de dreigende luchten die snel dichterbij kwamen. Doorrijden komt wel goed werd er geroepen er is al maanden nagenoeg geen regen gevallen, bij het keerpunt bij de Veerweg krijgen we de eerste regendruppels het begint nog harder te waaien maar dat is nu in ons voordeel. We rijden nu langs het Veersemeer bij de Middelplaten met een snelheid van rond 40 km/uur richting Arnemuiden, net voor camping de Wiite Raaf gaan de sluizen boven vol open, we passen onze snelheid aan het natte wegdek. Het is inmiddels door het slechte weer ook aardig donker geworden tot Middelburg is het een waterballet, net over de Stationsbrug richting het centrum heeft het nagenoeg niet geregend omstreeks acht uur kom ik kletsnat thuis en 58 km op de teller.

Donderdagavond de laatste avondrit van onze toerclub, we zijn met 7 man en besluiten om een rondje over Walcheren te rijden, deze avond is het heerlijk helder weer geen een wolkje aan de lucht. We rijden eerst met de wind tegen via Middelburg richting Vrouwenpolder en rijden hier langs de kust naar Domburg, na de golflinks rijden we de dijk op om naar de Panoramaweg met een schitterend uitzicht over de Noordzee waar de zon al behoorlijk aan het zakken is. Het laatste gedeelte via Westkapelle richting Zoutelande gaat het tempo richting de 40 km/uur, ik had gehoopt dat we bij Westkapelle van de penningmeester die vanavond ook aanwezig was zou trakteren op een ijsje op deze laatste trainingsavond maar helaas. Bij Zoutelande besluiten we om met zijn tweeën via Meliskerke en Grijpskerke richting Middelburg te rijden. Een stevige laatste training van het seizoen 2009, een rit van bijna 60 km.

6 gedachtes over “Toerclub Vrijburg einde seizoen 2009

  1. Het wordt al steeds vroeger donker inderdaad. Hoe gaat het met hardlopen? Niet al te veel last meer van je blessure? Dat kun je in elk seizoen doen.
    Hartelijke groet, Coby

  2. Coby vorige week zondag een hardlooptraing, en morgenochtend ben ik van plan om een uurtje te gaan draven in de polder, verder gaat het goed met mijn knie blessure als ik mijn tempo maar een beetje aanpas geen versnellingen op dit moment. Groetjes

  3. Martin Inderdaad het begint als ik nu naar buiten kijk al aardig te schemeren, terwijl het nu helder weer is. Ik zal de herfst en de winter alleen wel doorkomen, morgen voor een bespreking naar Zierikzee dan neem ik ook de fiets en de vergaderspullen in mijn rugzak.

Geef een reactie

