Vergaderen in Zierikzee

Dinsdag moest ik voor een sportbespreking naar Zierikzee het tijdstip van de afspraak was om half elf, twee mogelijkheden om daar te komen de gemakkelijke manier met de auto of met de racefiets, ik besluit de racefiets te nemen en de vergaderkleding in de rugzak. Ik ben om iets voor negen uur vertrokken uit Middelburg en heb deze maal de kortste route genomen via de binnenwegen naar de Veersegatdam en ik neem daarna met de wind in de rug de Oosterscheldekering . Het is genieten zo vroeg in de morgen nagenoeg geen fietsers onderweg heel het fietspad over de kering en Neeltje Jans is voor mij alleen, onderweg wordt ik alleen voorbij gereden door een visser met twee hengels recht omhoog achter op zijn bromfiets. Na de kering fiets ik verder naar Burghsluis waar de Plompetoren in de verte statig aan de zijde van de Oosterschelde staat, bij de Schelphoek neem ik het fietspad langs de N57/N59 naar Zierikzee. In dit laatste gedeelte voor Zierikzee heb ik aan beide zijde een mooi uitzicht op het natuurontwikkelingsgebied Tureluur, waar ze nu met het laatste gedeelte bezig zijn om te ontwikkelen. Om kwart over tien ben ik in Zierikzee, we vergaderen op het sportpark Bannink, ik kan mijn fietskleding uithangen en laten drogen in de zon voor de terugreis.

Omstreeks een uur kan ik beginnen aan mijn terugreis richting Middelburg, ik fiets een klein stukje door Zierikzee en dan merk ik inmiddels dat de zuidwestenwind behoorlijk is aangewakkerd en die krijg ik op de Zeelandbrug uit de eerste hand zonder enige beschutting. Voor dat je op brug ben moet je eerst nog stevig klimmen en dan is het 5 km opboksen tegen de wind zuidwest 6 bft zonder enige beschutting probeer ik mijn snelheid rond de 20 km/uur te houden. Ik krijg op de Zeelandbrug nog gezelschap van een Zilvermeeuw die zonder moeite mij voorbij vliegt profiterend van de opwaartse wind bij de brug ik kan hem bijna aanraken. Na de Zeelandbrug fiets ik dwars door Noord-Beveland met iets wat beschutting naar de Veersegatdam. Iets voor drie uur ben ik thuis in Middelburg mijn terug reis heeft ongeveer 20 minuten langer geduurd dan de heenreis, een rit totaal van ongeveer 83 km.

13 gedachtes over “Vergaderen in Zierikzee

  1. Rene met de auto inderdaad erg smal vandaar ook op dit stuk traject kontrole op de snelheid, met de fiets geen probleem zeker niet met deze wind ik was de eenzame fietser op de brug.

  2. Draver, ik heb iedere keer weer bewondering voor het feit, dat jij menigmaal voor de sportieve manier van vervoeren kies, namelijk de fiets.
    Een vriendin van mij, maakt momenteel een fietstocht van Ermelo naar Rome.
    Ze heeft daar zo’n 40 dagen voor uit getrokken en is vertrokken op 1 september.
    Rond 6 oktober hoopt ze aan te komen in Rome.
    Ik geef je bij deze de link door van haar reisverslag. http://metjevosselman.waarbenjij.nu/index.php?page=message&id=3149973
    Misschien boeit het je, om haar fietsverhalen die ze bijhoudt op een laptop, te lezen.
    (hoeft niet hoor, maar het lijkt me leuk voor jou, als fietsgek!)

  3. Tegen de wind in over de Zeelandbrug, dat is pittig.
    Heb ik ook eens gedaan.
    Zo’n tocht is lekker als je niets hoeft.
    Naar werk (of vergadering) fietsen is toch anders fietsen.
    gr eva

  4. Geroma ik heb er nu wel de tijd voor, nu ik gestopt ben in het echte arbeidsproces. Er is geen stress meer om je dag te plannen.Ik ga de reis van je vriendin volgen, staat ook nog op mijn verlanglijst, maar ik denk dat ik van mijn wederhelft niet zo lang van huis mag ! Dagje Zierikzee kan net.

  5. Zwollywood, ik ik wil soms te veel, zaterdag excursie in de morgen en in de middag op de fiets, en nu heb ik mijn terras bezoek gemist op zaterdag in de stad.

Geef een reactie

