Vrijdagmiddag rondje Walcheren

Vrijdagmiddag een rondje Walcheren gereden op de racefiets, ik was eerst van plan om richting Neeltje Jans te gaan, maar door de harde wind van uit het noorden ben ik van gedachten veranderd. Ik ben eerst via het jaagpad naar Vlissingen gereden, door het centrum waar ik even verstrikt raakte in de weekmarkt maar door wat geslinger kon ik doorrijden naar de Boulevard, waar mijn gedachten gelijk weer naar het ontpolderen ging. Er kwamen net een paar stevige containerschepen langs de rede van Vlissingen naar Antwerpen altijd een spectaculair gezicht maar waarom moeten deze alsmaar groter worden . Daarna fiets ik nagenoeg geheel onder langs de duinen en daardoor redelijk beschut voor de wind verder richting Zoutelande. Hier waren ze volop bezig met het opbouwen van de finish locatie voor de Kustmarathon van zaterdag heel Zoutelande hangt vol met Zeeuwse vlaggen. Daarna door naar Westkapelle via de zeedijk nu heb ik de wind even schuin tegen, maar bij het kleine vuurtorentje op de zeedijk krijg ik de wind nu vol achter. Via de parallelweg aan de buitenzijde van de dijk rij ik nu richting Domburg, waar het nog redelijk druk is met toeristen. Het laatste gedeelte gaat via Oostkapelle, Breezand, Veersegatdam en via de Polredijk rij ik weer naar Middelburg een rit van 62 km.

6 gedachtes over “Vrijdagmiddag rondje Walcheren

Geef een reactie

