Looptraining door het Meeuwenpad

Zondagmorgen naar de Zandlopers voor een looptraining, deze morgen staat op het programma een loop door de Meeuwenduinen een onderlinge wedstrijd door een loodzwaar parcours van 2,2 km door de duinen. We starten om 10.00 uur bij het keetje in het bos van Westerschouwen, we lopen ongeveer 20 minuten in een rustig tempo naar een beschutte plaats in het bos om wat rek en strek oefeningen te doen. Daarna lopen we naar de ingang van de Meeuwenduinen, we starten in twee groepen een snelle en de langzame groep waar ik inmiddels in terecht ben gekomen. Wij starten als eerste en 6 minuten later komen snelle de lopers daar achter aan, de snelste loper van onze groep zorgt voor de tijd waarneming en dat gaat wonderbaarlijk altijd goed. Vandaag lag het parcours er redelijk bij door de regenval van de laatste dagen, het zand is daardoor wat compacter al was mijn tijd minder snel dan 4 weken terug. Ik kan helaas niet wachten tot de meeste lopers binnen zijn ik moet om half twaalf weer bij de auto zijn afspraak voor vertrek richting Walcheren. Na de Meeuwenduinen loop ik rustig via de strandovergang ‘t Oude Vuur naar het strand, heerlijk en alleen gadegeslagen door de Zilver en Mantelmeeuwen die daar zitten te wachten op voedsel aan de laagwaterlijn. Ik loop door tot de strandovergang bij de boswachterij van Westerschouwen, na ongeveer 75 minuten ben ik weer bij het keetje waar ik mij kan omkleden. Ik kan nog net profiteren van een traktatie van een van de jarige van de Zandlopers het traditionele meezingen van Er is er één jarig… Er is er één jarig, hoera, … moet ik helaas aan mij voorbij laten gaan maar de appeltaart heeft heel wat goed gemaakt.

 

 

12 gedachtes over “Looptraining door het Meeuwenpad

  1. Lekker draven en dan appeltaart toe. Maar waar is nu de hiphopmuziek?
    Vergis je niet want ik houd daar ook van. Het is niet alles klassiek wat de klok slaat:)))

  2. Draai inmiddels een jaartje mee hier, maar las ik
    vorig jaar ook al neit dat je tot de langzame groep behoorde.
    Toen voor het eerst. Ach wat is langzaam.

Geef een reactie

