Strand Duin Bos Weg

Deze week door andere drukke fysieke werkzaamheden niet toe gekomen aan mijn trainingen ook de weersomstandigheden waren niet optimaal, in mijn werkbare periode was het anders dan was de geest vermoeid en het lichaam snakte naar arbeid. Daardoor kon ik door mijn duurlooptrainingen weer mijn geest en hoofd zuiveren van de stress van de afgelopen werkdagen, en zo kon ik alles redelijk in balans houden op mijn werk. Vandaar dat ik pas vrijdagmiddag weer even tijd had voor een looptraining van ongeveer 50 minuten, een rondje gelopen tussen Middelburg en Veere.

Zoutelande

Zaterdag bijna de hele dag regen als afwisseling waren de plannen om een rit te maken op mijn racefiets, maar daar zag ik toch maar van af de wegen waren nat, na wat boodschappen gedaan te hebben in de stad werd het weer steeds beter. Ik besloot snel naar huis te gaan om nog een rit te maken op de MTB, eerst wat doping d.m.v. een kop koffie en fietskleding aan en naar buiten. Omstreeks vier uur zat ik op de fiets niet veel tijd want we vallen zo in de schemer, ik ben via Grijpskerke en Meliskerke naar Zoutelande gereden een geweldige gezicht over de zee richting Knokke de zon laag boven de horizon samen met een imposante wolkenpartij. Hierna nog een stuk onder de duinen gereden en naar boven gereden bij de strandopgang van Dishoek, nu zakte de zon snel onder de waterspiegel van ons weg. Nu had ik niet veel tijd meer om voor dat de duisternis in zou vallen om in Middelburg te komen, even stevig door gereden en ik was omstreek kwart voor zes weer thuis en de avond was reeds ingevallen. Een korte rit van 35 km.

 

Duinovergang bij Dishoek

 

 
Zondag naar Schouwen voor een looptraining bij de Zandlopers, de tweede zondag van de maand staat het zware parcours op het programma van het Meeuwenpad. Het is voor mij de vierde keer dat ik dit seizoen mee kan lopen aan de Meeuwenpadcompetitie. Door de regenval van de afgelopen dagen ligt het parcours door de duinen er redelijk bij het zand is nu vrij stevig en compact, en daardoor vandaag ook mijn snelste tijd van dit seizoen. Vandaag was het heerlijk in het bos en het strand een heerlijk najaarszonnetje was onze beloning, een loopmaat besluit op het einde van de training nog een duik te nemen in de zee. Tot vorig jaar was ik ook altijd in voor een duik in de zee dit als voorbereiding op de Nieuwjaarsduik maar sinds mijn onderkoelings problemen tijdens een natte koude fietstocht met daardoor een eenmalige hartritmestoornis zie ik daar nu maar van af.

 

Bos van Westenschouwen

10 gedachtes over “Strand Duin Bos Weg

  1. Cees ze zijn momenteel behoorlijk aan het rooien en ze nemen nu ook de grote struiken van Vogelkers mee. Je zal het niet geloven de stammen gaan naar China.

  2. Draver, met camera in de aanslag en dan ook nog zo’n snelle tijd lopen !!! kijk maar uit Draver voor die boomstronken!!! Knap hoor. ikvliegeroverheengroet. Icarus.

  3. Mooie foto’s!!
    Ik zag een week of drie geleden ook iemand in zee duiken, niks voor mij. Jammer dat jij als sportief type dat niet meer doet. Ik ben nooit sportief geweest dus ik mis het NIET.

  4. Mijn geest is vaker in draf
    dan mijn lichaam, ik wou dat beiden
    in evenwicht waren…..ik heb altijd
    het idee dat de mens alleen hardloopt
    als hij in nood is, in de vorm van vluchten
    dus, maar laatst zag ik de oermens ook
    vrij hard lopen, mannen waren het en ze waren
    op zoek naar wild naar eten, het was dus een animatie:)
    het onderwerp beweging interesseert me……
    ik hou wel van dansen, de vrije dans vooral…….
    mooie kiekjes trouwens…….

Geef een reactie

