Buienradar had gelijk

Donderdagmorgen eerst naar de tandarts een mankement gevonden tijdens de halfjaarlijkse controle en ik had zelf aangegeven dat er wat speelde onder een kroon vooral bij warme gerechten meestal is dit een slecht voorteken. Er moesten tijdens mijn afspraak twee klachten verholpen worden tijdsplanning voor de afspraak een vol uur het gaatje in de voortand was geen probleem, maar toen het akkevietje onder de kroon een zenuw die wat irritatie veroorzaakte de kroon zat te vast om verwijderd te worden, dan maar door de kroon naar binnen richting het wortelkanaal. Het is een problematische behandeling geworden ik zag het al aan het steeds regelmatig verwisselen van de apparaten en boortjes en natuurlijk de uitlatingen op het gezicht van mijn tandarts en er waren inmiddels drie röntgenfoto’s gemaakt om de juiste plaats te bepalen. Gezien dat ik al meer dan een uur met mijn mond open zat en wat verkrampingen begon te voelen heeft hij besloten om de kroon weer dicht te maken met wat materiaal er in om het wortelkanaal rustig te maken. Over twee weken een nieuwe poging door mijn tandarts en als het dan niet lukt zal de kaakchirurg het werk moeten opknappen. Met een stijve onderkaak ben ik na het raadplegen van de Buienradar op mijn fiets gestapt, het zou tot ongeveer drie uur in de middag droog blijven. Gezien de verwachting was het verstandig om niet te ver van huis te gaan, op mijn mountainbike heb ik wat rond gereden tussen Middelburg, Serooskerke, Veersebos en Veere, regelmatig tijdens deze training wat tempo versnellingen opgenomen. Inderdaad rond half drie zag ik de bewolking boven de kust strook toenemen ben uit voorzorg toen al richting Middelburg gereden om daar de laatste km vol te maken en om dan snel thuis te zijn bij de eerste regendruppels. Ik heb een verschrikkelijke hekel om in de regen te fietsen vooral als de temperatuur ook nog laag is, onderkoeling ligt dan op de loer. Rond drie uur was ik thuis en snel daarna begon het behoorlijk te plenzen, een korte rit van 30 km. Nagenoeg droog dankzij de Buienradar.

 

Molen Veere

 

 

Veere

14 gedachtes over “Buienradar had gelijk

  1. Oja, boren door de kroon, ging bij mij probleemloos.
    maar die buienrader had het hier vanmiddag goed mis, het zou maar een uur duren, maar het regent al de hele middag. Weer mooie foto’s.

  2. Onlangs hoorde ik al vaker tandartsverhalen van deze strekking. Net of iedereen opeens wortelkanaal- en of zenuwbehandelingen behoeft. Het woord "kaakchirurg" heb ik ook al vaker horen vallen. Massale gebitsproblemen…
    Affijn, je hebt desondanks nog lekker , de regen vooruit, kunnen fietsen. Met fototoestel ook nog!
    Sterkte Draver.

  3. Antoinnette hier in het zuidwesten een trieste dag, toch ga ik straks nog even op dag naar buiten ik vertrouw op de buienradar en mijn uitzicht richting de kust waar het nu inmiddels wat lichter aan het worden is.

  4. Smokey op de fiets neem ik altijd een compactcamera mee, en als ik alleen ben neem ik daar altijd even de tijd voor. In de groep is het alleen maar hard door fietsen, maar dat is ook wel eens nodig op zijn tijd.

  5. Dat je nog de fut/energie had na zo’n behoorlijke behandeling had om te fietsen, Draver!
    En ons ook nog tracteert op mooie foto’s.
    Hopelijk heb je geen napijn…;-)

  6. maria-dolores maar zo krampachtig was het ook weer niet kon het goed overzien, alleen ik had wat langer op de fiets willen zitten zonder regen, maar we zitten wel in het natte gedeelte van het jaar dus je kan dit verwachten.

  7. een uur met je mond open
    dat is echt niet om uit te houden
    en je kunt niks zeggen…….
    wel schoppen of wapperen met je
    handen of zoiets……
    šŸ™‚

Geef een reactie

