Trainingen tussen de buien door

Vrijdagmiddag is het lang wachten tot het wat droog wordt het lijkt wel of we in de Zeeuwse moesson zitten, alleen is de temperatuur hier wat lager dan in het echte moesson gebieden. Tegen vier is het droog hardloopschoenen aan en naar buiten voor een looptraining van ongeveer 45 minuten, het is weer een week geleden dat ik mijn nikies aanhad oorzaak de hardnekkige dwarsliggende kuit. Maar deze keer weer heel thuis gekomen en dat geeft weer een voldaan gevoel.

Zaterdag de verjaardag van de Sint begon wederom weer met regen, half in de morgen was het even droog en snel daarvan profiteren om wat boodschappen te gaan doen in de stad. Na de middag een rit gemaakt op mijn mountainbike voor een rit over een gedeelte van Walcheren, ik fiets vandaag over het jaagpad langs het kanaal door Walcheren met de wind tegen naar Vlissingen. Via het centrum fiets ik naar het Bellamypark waar ik bij Michiel de Ruyter een klimmetje moet overwinnen om op de Boulevard te komen, het is hoog water en ik fiets hier een stukje over de gloeiing langs het opspattende zeewater. Bij de Nolledijk zie ik dat er wedstrijden zijn voor de Zeeuwse ATB Cup, ik neem hier even een pauze om de ontberingen te zien van de deelnemers ze zwoegen door de modder en een stevige beklimming over de nieuwe zeewering. Ik vervolg mijn rit onderlangs en gedeeltelijk over de duinen naar Zoutelande. Op zee vanuit Zeebrugge zie ik de volgende donkere wolken weer snel naderen richting de Walcherse kust, ik besluit hier om terug te keren richting Middelburg. Vanaf Zoutelande heb ik de zuidwesten wind grotendeels achter, ik fiets hier over een heerlijk fietspad van beton mijn banden zingen van plezier een heerlijk geluid. Via Meliskerke en Grijpskerke fiets ik in een stevig tempo naar de Zandvoortseweg de laatste 4 km heb ik de wind nog even schuin tegen tempo vasthouden en mijn hartslag gaat stevig omhoog. Een rit van 47 km en droog thuis een wonder.

 

 

 

 

 

Zeeuwse ATB Cup Vlissingen

Zondagmorgen omstreeks kwart over negen richting St.Laurens bij de bushalte hier wordt ik altijd opgepikt door mijn loopmaatjes om naar mee te rijden naar Schouwen. Om tien uur vertrekken we van ons keetje in het bos van Westerschouwen, we lopen ongeveer tien minuten gezamenlijk naar de plaats waar we vandaag de intervaltraining gaan uitvoeren. Een toepasselijke naam in het bos het stadion, een klein stukje bos in een dal omsloten door duinen of wel de tribune, heerlijk in de luwte van de zeewind. We beginnen met wat oefeningen ieder op zijn eigen manier, daarna wat loopscholing. Inmiddels zijn de spieren warm en gaan we beginnen met de intervaltraining 5 x 200 meter tempo en tussendoor dribbelen, daarna in een circuitje in dit gedeelte van het bos 10 minuten met tempo en dribbelen over afgesproken afstanden, als afsluiting doe we dit ook nog een keer over 6 minuten. Daarna lopen we gezamenlijk nog een lus terug door het bos richting het keetje waar we ons kunnen verkleden. Het gebied was vandaag aan de rand van het bos bij de duinen mooi gezicht vanuit het bos over de blonde duinen waar het Helmgras behoorlijk stond te dansen. Tegen het einde van de training was het weer lang genoeg droog geweest de eerste druppels kwamen weer naar beneden, maar het was weer genieten in de natuur.

2 gedachtes over “Trainingen tussen de buien door

  1. Jij geeft ook nooit op hé Draver.
    Heb je al een buienradartomtom op je stuur?
    O, enne, wat doet al dat zand daar? Nieuw duin? Spontaan? CO2-opslag?
    Ceesgegroetje

Geef een reactie

