Cuby & Blizzard in Rotterdam maling aan 67 jaar

Vrijdagavond naar Rotterdam voor een optreden van onze legendarische bluesgigant Cuby & Blizzard aan stoppen denken deze mannen zeker niet Harry Muskee is inmiddels 67 jaar. Voor een redelijk gevuld pop- en dancepodium Watt beginnen de mannen om half negen met hun optreden met in het eerste gedeelte veel werk van hun gloednieuwe album ‘Cats Lost’ en tussen door wat oude nummers. Na een goed uur spelen is het nodig voor deze mannen op leeftijd voor een welverdiende pauze, voor ons de gelegenheid om wat te consumeren bij dit soort bluesavonden moet een stevig glas bier gedronken worden. Na de Pauze worden er hoofdzakelijk oude nummers gespeeld waar in dit gedeelte van het optreden iedereen van de band gelegenheid krijgt om solo zijn kwaliteiten te laten horen vooral de optredens van de blazers en Erwin Java op gitaar en niet te vergeten op piano en toetsen Helmig van der Vegt brengen de zaal in extase met hun meeslepende blues. Het optreden van deze geweldige blues avond wordt afgesloten met twee klassiekers Window of my eyes en Appleknockers flophouse. Het is al zeker al meer dan 20 jaar terug dat ik Cuby heb zien spelen op de Markt in Middelburg, maar ik blijf genieten van hun manier van optreden en de liefde voor de Blues.

IMG_1725
IMG_1732

IMG_1779

17 gedachtes over “Cuby & Blizzard in Rotterdam maling aan 67 jaar

  1. Draver ik zag het programma een paar maanden geleden in Amersfoort.
    De blazers vond ik het mooiste. Enkele weken daarvoor zag ik al een paar
    nummers in een optreden in ons buurtpark (ik moest naar huis voor de
    kinderen, mijn vriendin kon blijven, ik zou ze toch nog zien in de Flint wist ik
    toen.) Zat er ook een voorprogramma bij? Bij ons was het die voetbal snor
    van RTL die de boel inleidde. (Ben even zijn naar kwijt.)

  2. Martin er was geen voorprogramma, inderdaad de blazers waren geweldig vooral de tenorsax en de trombone speelde een paar keer solo. Er waren die avond in Watt drie optredens, om half elf was er nog een optreden van een Michael de Jong een singer-songwriter protestzanger rustige luistermuziek. Maar het werd te laat ik moest nog alleen terug naar Middelburg ben samen met mijn zoon geweest zit daar kamers. Rotterdam is geen echte muziekstad.http://www.michaeldejong.org/biografie.htm

  3. @Cuby and The Blizzards, Een van m`n allerfavorietste favo`s!!!
    Je boft dat je er heen gaat Draver. En er komt natuurlijk een verslag met foto`s!!!
    Vette aanbeveling!!

  4. Kijk eens aan, met je zoon naar je jeugdheld, da’s het betere werk! Ikzelf kan de zang van Muskee niet echt goed hebben, kan ook aan zijn uitspraak liggen, ik weet het niet. Erwin Java heb ik echter heel hoog, die kan wat.

  5. Leuk dat je naar Cuby en the Blizzards geweest bent, Draver, ik las dat ze in Watt optraden en had ook willen gaan maar m’n rug wilde helaas niet meewerken, mss een volgende keer! 🙂

  6. Zoonlief heeft een abonnement op de nieuwsbrief van Watt en wist dat ik Cuby nog een keer wilde zien. Speelt normaal veel in het noorden en het oosten van het land, vandaar dat we samen naar Cuby zijn geweest. Een uurtje vanuit Middelburg.

  7. Het is een mooi nummer:)
    Cuby…..hij woont in de buurt….
    Met die nostalgische beelden
    van het arme Drenthe……
    Vandaag ook van dat grauwe bluesweer….
    en ik geniet:)

Geef een reactie

