Gemeentemuseum Den Haag Cézanne, Picasso, Mondriaan

Dinsdag naar het Gemeentemuseum van Den Haag voor een bezoek aan de tentoonstelling ‘Cézanne, Picasso, Mondriaan – In nieuw perspectief’, het was in een woord geweldig om de werken van de drie revolutionaire meesters samen te zien.
In de tentoonstelling is te zien dat Cézanne worstelde met de weergave van de natuur op het platte vlak, maar een inspiratiebron vormde voor Picasso. Picasso’s werk op zijn beurt liet Mondriaan zien wat kubisme écht inhield. Door de opzet van de tentoonstelling houdt het Gemeentemuseum de relatie van Cézanne, Picasso en Mondriaan tegen het licht, en wij als bezoekers moesten het perspectief zien van deze drie meesters.
Het is een prachtige tentoonstelling, en is nog te zien tot 24 januari 2010.

 

 

 

Paul Cézanne  De Tuinman

 

 

 

Piet Mondriaan Stilleven met Gemberpot

 

 

 

Pablo Picasso Jacqueline

 

 

 

Piet Mondriaan De blauwe boom

 

 

Paul Cézanne Harlekijn

 

 

Piet Mondriaan Victory Boogie Woogie

 

 

 

15 gedachtes over “Gemeentemuseum Den Haag Cézanne, Picasso, Mondriaan

  1. Luciver blogs of artikeltjes die voor mij niets zeggen die lees ik niet en negeer ik. Wat moet ik als gewone bezoeker er nog aan toevoegen wat er al aan recensies en verhalen zijn gemaakt over de tentoonstelling, ik was wel onder de indruk en heb genoten en dat laat ik hier zien, meer niet.

Geef een reactie

