Dit is ook Walcheren

Dinsdagmiddag een rit gereden op mijn mountainbike onderweg bepaal ik meestal mijn route, vandaag kreeg ik ineens een ingeving om ook eens de andere kant van Walcheren het industriegebied in mijn route op te nemen. Ik laat meestal het mooie gedeelte van Walcheren zien maar er is ook een haven- en industriegebied Vlissingen-Oost ( Sloegebied ).

In Vlissingen-Oost vinden o.a. activiteiten plaats op het gebied van basis- en offshore industrie, olieraffinage, op- en overslag van onder meer fruit, metaal, hout, ertsen en energieopwekking. Maar hiervoor ben ik eerst vanuit Middelburg naar Vlissingen gereden, via de Boulevard en de Oranjedijk passeer ik de zeesluizen de verbinding met het kanaal door Walcheren en de binnenhaven van Vlissingen. Daarna fiets ik met een lus rond de buitenhaven richting de dijk langs de Westerschelde, bij het fort Rammekens fiets ik een strekdam op om een paar foto’s te maken van de bedrijfsactiviteiten in Vlissingen- Oost. Via het terrein van Colbelfret waar duizenden auto’s staan te wachten om verscheept te worden naar Engeland fiets ik weer de Walcherse polder in.

Via de Quarlespolder rij ik naar Nieuw en St. Joosland en hier passeer ik de werkzaamheden voor de aansluiting van N57 met de A58 een hele metamorfose van dit gebied. Via het centrum van Middelburg ben ik na 45 km weer thuis.

 

 

 

 

15 gedachtes over “Dit is ook Walcheren

  1. Ja, wat goed! Een paar weken geleden heb ik zoiets al ingefluisterd, meen ik mij te herinneren ;-). Dit Walcheren is niet minder mooi en boeiend dan dat andere. Alleen anders. Geniet!

  2. Ja, voor zulke foto’s te maken hoef je nergens lang te zoeken.
    Maar vlak bij dat grote industrieterrein ligt de Kaloot, waar je prachtige fossielen kunt vinden:-)

  3. Hee, bij dat vuurtorentje ben ik ook geweest op de fiets.
    Op die doodlopende industrieweg werden vroeger motorsprintwedstrijden gereden, weet je nog?
    VVROEEEMgroet

  4. Dat is mooi gezegd Draver. Gister heb ik een rondje Jekerdal gerend, in de buurt van de St Pietersberg. Dan denk ik: heerlijk dat zo’n ouwe LL nog kan rennen.
    GRoet Robert

  5. Draver, volgens mij ben in je in het Sloe tegengekomen. Had je een dikke muts op en een "dikke das" om je hoofd gebonden, m.a.w. bijna onherkenbaar?? Rond 3 uur?? Klopt dat. Groet Icarusblauwtje.

  6. Icarusblauwtje je weet veiligheid boven alles dus ik had een fietshelm op, en een blauw jack, ik was om drie uur in de Qurlespolder dat kan ik me herrinneren.

Geef een reactie

