De Putten een mooi stukje natuur

Maandag was ik in Noord-Holland en dan probeer ik altijd een kort moment een stukje natuur mee te nemen in dit geval trok mijn aandacht via Waarnemen.nl. het natuurgebied De Putten achter de Hondsbosschse zeewering.

Hier verblijven momenteel veel Ganzen, helaas heb ik de Dwerggans gemist maar wel veel Kol en Brandganzen en een groep Rotganzen en Witbuik Rotganzen waren mooi te zien,een bezoek in het voorjaar staat nu al in mijn agenda.

Onderweg ben ik ook nog even in Alkmaar in de wijk Oudorp geweest om naar de Baltimoretroepiaal te zoeken, hij zit er inmiddels al weken in dezelfde omgeving en ook maandagmorgen had ik weer succes ik kon hem goed observeren met zeven andere vogelaars waarvan vijf uit Engeland.

 

 

 

Witbuik Rotgans

 

 

Rotgans/ Grauwe Gans

 

 

 

 

 

 

 

 

12 gedachtes over “De Putten een mooi stukje natuur

  1. Door die ganzen ogen de foto’s niet echt als een winters plaatje.
    komt misschien ook dat ik fouragerende ganzen associeer met begin herfst.
    Als ze in grote getalen zijn, is het altijd een gezellige drukte met hun geklets;-)

Geef een reactie

