Hardlopen en Vogelen

Dinsdag aan het eind van de morgen op pad voor een korte looptraining, een gunstig moment om na het ontbijt en de koffie om even heerlijk uit te waaien, dan is de middag weer beschikbaar voor andere leuke dingen want het is niet alleen sport waar het om draait. Er stond een stevige koude wind uit het zuidoosten tijdens mijn looptraining, het eerste gedeelte de wind achter wat niet mijn voorkeur heeft het heeft het gevoel dat het geen moeite kost. Via de binnenwegen ben ik richting Gapinge gelopen en als vogelaar viel het mij op dat er weer veel Ganzen zitten op de weilanden dat maakt me weer nieuwsgierig naar de soorten, maar een verrekijker meenemen tijdens het hardlopen dat loopt wat minder prettig. Via de Schellachseweg en de van ’t Hofweg loop ik door de Kruisweg naar de Veerseweg en nu heb ik de wind als tegenstander. Het laatste gedeelte gaat weer via de Goldsteinseweg waar ik bij de Kaasboerderij De Schallach altijd het heerlijke geluid hoor van de Huismussen die hier heerlijk gezellig zitten te keuvelen in de struwelen, na ongeveer 50 minuten ben ik weer thuis.

7 gedachtes over “Hardlopen en Vogelen

  1. Martin die zijn al vaste gast in ons gebied, gister nog een Belgische vogelaar gesproken bij de zeedijk in Westkapelle, hij was de de zeetrek aan het volgen. Mogelijk trekken de Jan van Genten nu langs de kust.

Geef een reactie

