De winterschilder tijdens mijn fietstocht

De afgelopen week maar twee maal op pad geweest met de mountainbike, de weersomstandigheden zijn nog niet optimaal, in vergelijking met vorig jaar zit ik nog maar op helft van de kilometers en de racefiets is zelfs nog niet uit de garage geweest. Maar woensdag toch maar een een rit gemaakt over Walcheren, gelijk een combinatie om wat door natuurgebieden te rijden je weet nooit wat je te zien krijgt zeker in deze winter periode. Bij Westkapelle ben op de zeedijk even naar de waterkant gereden daar zag ik een Belgische vogelaar die met een telescoop de zee aan het afspeuren was. Ik was toch nieuwsgierig en even een praatje gemaakt en gevraagd wat er te zien was in ieder geval ging het om 5 Roodkeelduikers en hij hoopte nog op wat Jan van Genten die mogelijk al op zeetrek zijn. Daarna verder richting Domburg bij de vogelobservatiehut zitten nog steeds een aantal Sneeuwgorzen vandaag ging het om vijf exemplaren, ze zaten te fourageren in het schelpenpad. Via Domburg en het bos van Westhove flets ik naar Vrouwenpolder, het laatste gedeelte gaat langs de Polredijk waar op de graslanden nog steeds veel Grauwe Ganzen verblijven. Via de Veerseweg ben ik na 43 koude km weer thuis.

Donderdagmorgen na de koffie zag het er goed uit een schraal zonnetje dus snel naar buiten want voor de middag was de voorspelling regen en veel wind, via de binnenwegen ben ik op mijn mountainbike richting Gapinge gereden inmiddels was het zonnige weer over gegaan in een mistig en een grauw landschap. Bij Gapinge zie ik dat ik niet alleen was die de kou trotseerde hier stonden twee dames stevig ingepakt achter de ezel om wat taferelen te schilderen van het landschap richting Veere, ik denk dat de omstandig heden niet ideaal waren het mooie zonnige vergezicht was verandert in een mistige omgeving, maar dat geeft ook weer wel wat mysterieus op je schilderwerk. Hierna verder via Veere naar de Veersegatdam richting de stormvloedkering hier is mijn keerpunt, via de zeedijk bij de Banjaard fiets ik weer terug richting de Veersegatdam. Op Walcheren fiets ik nog een lus via Oostkapelle en Grijpskerke net als woensdag kom ik op 43 km uit alleen was de gemiddelde snelheid wel iets hoger.

 

23 gedachtes over “De winterschilder tijdens mijn fietstocht

  1. Ik ben weer een beetje begonnen. Er is een hometrainer gekomen
    om toch in beweging te blijven, maar het landschap, wolken, de
    vogels, de bloemen, en de dieren horen er ook bij. Ik zal blij zijn
    als ik weer gewoon kan fietsen.

  2. Cees als ik me herrinner zat de wind even in het zuidwesten dus ik had toen pech, dus behoorlijk tegen. Maar een gezegde van Jan Raas het kan niet hard genoeg waaien.

  3. Draver volgens mij heeft Jan nooit zoveel "wind tegen" gehad als tegenwoordig!
    En beter blijf je nog even op de mountainbike rijden, ik heb op mijn racefietsje door al die rommel op de fietspaden drie keer lek gereden de laatste twee ritten.

  4. Heijdy er ligt momenteel veel split op de fietspaden het risico is inderdaad veel groter om lek re rijden dan met die dunne racebandjes.Vanmorgen ben ik nog op pad geweest met de mountainbike, om de voorspelde regen van deze middag voor te zijn. Maar zaterdagmorgen zal ik toch op de racefiets moeten want dan starten we weer met de toerclub, dank voor je reactie.

  5. Dat is zo Draver. Kom even langs fietsen want ik wil ook een groetjes.
    Aad simpel gewoon een doek in de mist hangen en er verder niets aan doen.

  6. De beste winter om lekker te mountainbiken was de winter van 1997. Veel zon, weinig regen en niet koud.
    Wij hebben toen behoorlijk veel op de fiets ondernomen.
    Petje af voor je doorzettingsvermogen want echt lekker is het buiten niet.

Geef een reactie

