Neeltje Jans uitbollen !

Zondagmorgen geen looptraining na de wedstrijd van zaterdag, maar rustig uitbollen op de fiets naar Neeltje Jans, op de terug is van uitbollen weinig terecht gekomen.

Ik werd gepasseerd door een ex hardloper en inmiddels amateur wielrenner, ik werd verrast hij ging mij met een behoorlijk tempo voorbij. Voordat ik me dit realiseerde had hij een behoorlijk gat geslagen, ik ben rustig mijn tempo gaan opvoeren en ik zag al snel dat het gat niet groter werd. Dat gaf moed de grote versnelling 52/12 er op gezet en ik kwam eindelijk bij de Veersegatdam in het wiel, een poosje uitrusten uit de wind om mijn hartslag wat te laten zakken. Maar dat duurde maar kort hij versnelde weer het tempo ging richting 45 km/uur ik kon toch in het wiel blijven, deze intervallen gingen door tot de Veerseweg. Toen kreeg ik de gelegenheid om even naast de mij toen nog onbekende haas te fietsen en toen zag ik dat we in een lang verleden nog wel eens aan de zelfde hardloopwedstrijden hadden meegedaan.

In Middelburg sla ik af richting huis mijn tijdelijke metgezel moet nog een stukje verder richting Oost-Souburg, een rit van 45 km.

13 gedachtes over “Neeltje Jans uitbollen !

  1. "Uitbollen", voor mij een taalverrijking, voor Draver waarschijnlijk gewoon fietssportjargon….
    Een voor jou onbekende haas, de Paashaas?:))

  2. UItbollen snap ik, dat doe ik eigenlijk altijd al, maar je foto begrijp ik niet helemaal. Zoveel zeehondjes in Zeeland? Bollen? Ontsnapte vaatjes radioactief afval? Krijgen we een dichterbij-shot?

  3. Smokey Haas een term uit de atletiek een gangmaker en om iemand uit de wind te houden, en je weet mijn passie is hardlopen en het fietsen doe ik er bij. Alleen door blessures is het fietsen hoofdzaak geworden.

Geef een reactie

