Het Veersemeer rond

Dinsdagmiddag weer een fietstocht gereden rond het Veersemeer, het weer was uitstekend bij vertrek van huis nagenoeg geen wind en de zon scheen uitbundig, een uitgelezen moment om de kilometers wat op te voeren voor het komende fietsseizoen.

Ik heb de volgende route gereden vanuit Middelburg richting Veere over het fietspad onderlangs de Polderdijk naar de Veersegatdam , hier zat een vrij lichte Buizerd zich op te warmen in de zon en uit de wind. Via de Schotsman-Ruiterplaat ben ik inmiddels op Noord-Beveland met de pas gelanceerde slogan van de gemeente het eindeloos eiland dan weet je dat je hier in de vlakke polders fiets, maar hier geniet ik van de stilte en de rust ver weg van de drukte van de stad. Via de molen De Korenbloem van Kortgene fiets ik door naar de sluizen en de brug bij Kats, inmiddels ben ik op Zuid-Beveland en neem ik hier het fietspad onder aan de dijk richting Wolphaartsdijk . Op dit gedeelte merk ik toch dat er toch wat wind staat en zoals gewoonlijk op dit stuk tegen, hier fiets ik een mooi stukje natuur de Middelplaten aan de oevers van het Veersemeer, een rustplaats voor Ganzen en straks de Steltlopers.

Bij het recreatiegebied de Piet fiets ik wat in de beschutting van het bos, maar dat duurt niet lang het stuk tot Arnemuiden moet ik stevig doortrappen met de wind tegen om rond de 30 km/uur te blijven. Bij Arnemuiden fiets ik buiten om via de sluizen van Veere weer richting Middelburg, een rit van 65 km.

 

Middelplaten

 

 

 

11 gedachtes over “Het Veersemeer rond

  1. @ Antoinette en nog rustig rond deze tijd.
    @ Coby als ik in de tuin staat er nooit geen wind ,maar owee op de fiets in de polder valt het altijd weer tegen.
    @ Robert, vandaag nog een mooie foto in Domburg gemaakt van het nieuwe Badhotel voor mijn volgende blog.

  2. Zie je Draver…. weer een bekend rondje voor mij.
    Nog niet gereden dit jaar.Maar woensdag wel met wind in de rug naar Hellevoetsluis gereden 70 Km, ontspannen kilometers gemaakt met hoge snelheid. Daarna wind tegen terug…..maar wel in de auto meegereden.
    Groet Heijdy

Geef een reactie

