Marine Ronde van Walcheren 2010

Vandaag was het de 30e keer dat de Koninklijke Marine de Ronde van Walcheren organiseerde, een toertocht grotendeels over Walcheren met een klein uitstapje door Zuid-Beveland. We werden vanmorgen om half tien verwacht in de Marinekazerne in Vlissingen, ik ben om negen uur op de fiets gestapt in Middelburg en ik was op tijd voor de koffie in de kazerne aan de Buitenhaven in Vlissingen.

Er wordt gestart in twee pelotons elk van ongeveer 90 deelnemers, de eerste groep vertrekt om tien uur en de tweede groep waar onze toerclub is ingedeeld moet nog een kwartiertje wachten, we worden tijdens deze tocht begeleid door voorrijders en motorrijders van Koninklijke Marechaussee. De weersomstandigheden zijn ideaal zon en de wind stelde niet veel voor alle ingrediënten waren aanwezig voor een ontspannende fietstocht. De route ging grotendeels over rustige polderwegen en waar we zoals in Middelburg, Veere en Vlissingen door het centrum moesten werden we veilig door het verkeer geloosd door de KMAR zelfs met de sirene aan wat een heerlijk gevoel om zo over kruispunten te rijden.
Na 60 km hadden we een rustpauze in de sporthal De Halve Maan te Oostkapelle, na 90 km zijn we weer bij de Marinekazerne in Vlissingen, waar we eerst onze consumptiebonnen hebben verzilverd. Als afsluiting van deze dag kunnen we voor dat we weer naar huis gaan eerst nog genieten van de traditionele nasimaaltijd, het smaakte na deze inspanning weer uitstekend.

Totaal vandaag 115 km en net op tijd thuis voor het laatste gedeelte van de Waalse Pijl.

Foto’s gemaak al fietsend richting Vlissingen.

 

Marinekazerne Vlissingen

 

 

 

 

 

 

Vlissingen Boulevard

 

 

Op de achtergrond Frans Naerebout

 

 

 

Michiel de Ruyter

 

 

18 gedachtes over “Marine Ronde van Walcheren 2010

  1. Wat een mooi gebouw, in Wederopbouwstijl. Monument? Knappe prestatie Draver!
    Ik zie het al (Google): gebouwd in 1969 en dus nog niet oud genoeg. Goed op passen hoor!

  2. Ooit werd ik opgehaald met een busje van de Kmar. Voor en
    achter motoragenten, om Martin Broek naar de plaats van
    bestemming te brengen. Wat voelde ik me naar.

  3. Draver, volgend jaar wil ik ook wel aan die rit deelnemen, lijkt me een prachtige rit en groepsgewijs moet dat lukken.En dat komt omdat jij er steeds zo’n prachtig verslag van maakt en dat daagt me uit, om daar ook eens aan deel te nemen.

  4. je spreekt in de openingszin van ‘onze’ koninklijke marine.
    heb je er banden mee?
    ik denk dat ik gewoontegetrouw van ‘de’ marine zou spreken

  5. @ lebonton
    Een woord in een zin en het zou een band kunnen zijn, de band is alleen dat ze ons een sportieve dag hebben bezorgd.
    Maar dank voor je opmerking het is inmiddels aangepast.

    • Philip helaas zijn de foto’s niet meer zichtbaar oorzaak het overzetten van de Volkskrant blog naar WordPress.
      De organisatie is handen van de sportinstructeur van de Marine kazerne in Vlissingen,
      Ik probeer te achterhalen wie de de contactpersoon is, de tocht is meestal in de maand april.

Geef een reactie

