Maandag Egmond aan Zee

Maandag was ik op zoek op de fietstskaart voor een route voor mijn fietstraining, en daar was vandaag geen twijfel over ik zag Egmond aan Zee staan op de kaart en dacht gelijk aan de Halve Marathon die ik daar twee keer had gelopen over het strand en door het waterwingebied.

En dat kwam goed uit eerst de wind tegen die kwam vandaag uit het westen, ik ben om kwart over een vertrokken uit St.Maartensvlotbrug met de wind pal op kop via de vlotbrug naar St.Maartenszee. Het was vandaag aanmerkelijk kouder dan de zondag en dat was aan de kust goed te merken tijdens het lange stuk onder langs de duinen naar Petten en Camperduin. Bij Petten ben ik nog even op zoek gegaan naar de fietsenwinkel van Beukers maar helaas die was op maandag gesloten, ik had nog een onderdeel nodig voor mijn fietsschoenen.

Bij Camperduin fiets ik naar boven het duin in en ik ben nu in het natuurgebied van Schoorl ik kan helaas met mijn racebandjes niet door dit gebied rijden daar een groot gedeelte van de fietspaden bestaan uit schelpen en dan is het gevaar voor lekke banden erg groot. Via Schoorl fiets ik aan de rand van het bos naar Bergen hier moet ik regelmatig van de fietspaden af om langs de drukke doorgaande weg te rijden, door Bergen zijn er geen doorgaande fietspaden over de klinkers rij ik door het centrum. Buiten Bergen is er een redelijk fietspad richting Egmond alleen de wortels van de bomen zorgen regelmatig voor scheuren in het asfalt, net voor Egmond aan de Hoef neem ik een afslag door het bos en duin naar Egmond aan Zee, via het centrum rij ik door naar de Boulevard de startplaats van de Halve Marathon van Egmond.

Bij de karakteristieke vuurtoren neem ik een paar foto’s en fiets ik via de zelfde route terug naar Schoorl, nu volg ik de route via Schoorldam en steek hier de drukke rijksweg over om binnendoor terug te rijden via Schagen naar St.Maartensvlotbrug een rit van 78 km.

 

Schoorl

 

 

Egmond aan Zee

 

 

Egmond aan den Hoef

5 gedachtes over “Maandag Egmond aan Zee

  1. Leuk verslag over een gebied waar ik een tijdlang vaak op vakantie ging.
    Ps, ik hou niet van kleurvlakken, alles netjes op een rij en dan ook nog oranje:-))))))

  2. IK houd wel van kleurvlakken, maar niet zo erg van bollenvelden ;-). Heb een flink deel van mijn jeugd (1965 – 1973) in Egmond doorgebracht. Veel gefietst en gewandeld op wegen die jij beschrijft. Mooi en herkenbaar.

  3. Egmond aan zee is voor mij ook een bekende omgeving. een vriend woonde er vroeger aan de kust in een appartement, ik ging er vaak surfen toen ik 16 was..
    mooie omgeving! de zeelucht doet ook iets met je gestel en gemoed!
    gr.koen

  4. @ Antoinette
    En Oranje komt speciaal op mijn verzoek vrijdag naar Zeeland vandaar dat oranje kleurtje in blog, maar ik ben gevlucht voor de drukte naar Noord-Holland .

Geef een reactie

