Trainingen gaan gewoon door tussen Oranje en Roze

Vrijdagmiddag nadat onze vorstin Middelburg heeft verlaten even de rustige binnenwegen opgezocht voor een korte looptraining, het was al meer dan 10 dagen geleden dat ik mijn hardloopschoenen aan heb gehad. Over twee weken zou ik graag mee willen lopen met onze Zeeuwse Dam tot Damloop van de Brouwersdam 18,5 km over het strand naar de Oosterscheldedam een parcours waar je nooit verkeerd kan lopen zolang de zee maar aan je rechterzijde blijft. Met de conditie zit het wel goed maar fietsen is toch wel iets anders dan hardlopen de intensiteit van de belasting is tijdens het hardlopen in een kortere periode veel intensiever. Het is voor deze vrijdagmiddag niet meer geworden dan 7 km maar door een onverwachte ontmoeting met een voor mij bekende hardloper is het wat harder gegaan dan normaal, en ik moest nog regelmatig praten en antwoord geven aan mijn loopmaatje.

Zaterdag slecht weer in de morgen regen, half in de middag werd het droog een lange fietstraining zat er niet meer in vandaag. Na het avondeten toch maar even de racefiets van stal gehaald voor een korte stevige rit naar Neeltje Jans een rit van 47 km.

Zondagmorgen lijkt het wel of we richting de herfst gaan de  temperatuur schommelt rond de acht graden en het is niet droog, mijn loopmaatjes gaan niet naar Schouwen ik besluit om maar hier rond Middelburg een looptraining af te werken. Na de koffie omstreeks elf uur is het droog loopschoenen aan en naar buiten, het is inmiddels in de binnenwegen weer aardig beschut door het frisse groen aan de struiken daardoor is het weer mogelijk om redelijk beschut uit de wind te trainen. Er was niet veel animo om buiten te trainen en te wandelen de mooi weer lopers zaten vermoedelijk bij de centrale verwarming, ik heb hier zelf geen moeite mee alleen harde wind of storm daar blijf ik meestal wel voor thuis of ik zoek een plek op in het bos. Zondag een looptraining van ongeveer 10 km.

 

La Gazetta del PZC

8 gedachtes over “Trainingen gaan gewoon door tussen Oranje en Roze

  1. @ Robert
    In het hardloperswereldje is 10 km een opwarmertje, maar ik voel me daar goed bij. De lange afstanden daar ben ik te blessure gevoelig voor.

  2. Er wordt beweerd dat Nederland meer fietsen heeft dan inwoners.
    Er zijn mensen die twee of drie fietsen hebben.
    Wat kan jij hierover zeggen?

Geef een reactie

