Toerclub achtervolging rond het Veersemeer

Maandagavond 16 man aanwezig op onze trainingsavond deze keer is het een rondje Veersemeer geworden, om half zeven vertrekken we vanaf Vrijburg richting Middelburg we rijden via de Veerseweg naar de Veersegatdam. Op Noord-Beveland rijden we via de noordzijde van het eiland naar Colijnsplaat, ongeveer op de zelfde plaats als bij de Girotoertocht hebben we te maken met pech een lekke band met een paar man is de klus zo geklaard.

Het eerste gedeelte hebben wij de wind hoofdzakelijk achter er wordt op dit stuk stevig doorgereden met regelmatig wisselingen van onze vaste rijders aan kop van onze toerclub. Wij rijden door het kunstenaarsdorp Kats verder naar de brug over de Zandkreekdam hier krijgen we de wind behoorlijk tegen, ik kan hier merken dat ik nog niet volledig hersteld ben van het hardlopen van de zondagmorgen. Voor een hersteltraining moet je beslist niet mee rijden met de toerclub maar ja daar ben ik zelf schuldig aan niet mekkeren anders gewoon thuis blijven.

We rijden via Wolphaartsdijk richting het Veersemeer, er wordt op dit gedeelte stevig doorgereden er is geen sprake meer van een toerclub maar van een achtervolgingsclub. De groep valt regelmatig uit elkaar zolang ik goed in het wiel kan blijven gaat het goed maar als er iemand een gat laat vallen dan ontbreekt bij mij vanavond de macht om het gat dicht te rijden. Gelukkig zijn er nog een paar sterke krachtpatsers die bereid zijn om de groep weer gedeeltelijk bij elkaar te brengen, maar de laatste 20 km waren een complete achtervolging.

Maar gelukkig heb ik in het eerste gedeelte van de rit nog wat kunnen genieten van de natuur twee Bruine kiekendieven waren aan het fourageren en bij de Wanteskuup vloog een Lepelaar, het tweede gedeelte was gewoon proberen om te overleven na 77 km was ik weer thuis.

 

Polder Noord-Beveland

 

4 gedachtes over “Toerclub achtervolging rond het Veersemeer

  1. Wat ik me afvraag nu is hoelang de herstelperiode had moeten duren. Meer dan twee dagen?
    Is het af en toe een slijtageslag? Of is het allemaal weer herstelbaar…

  2. @ Smokey
    Een rustige training is veel beter om te herstellen, maar ik kan niet verwachten dat de overige 15 man zich moeten aanpassen aan mijn gevoel. Vandaag een rustdag heerlijk in de zon in de tuin.

  3. het overleven was mij niet gelukt , maargoed ben ook thuis gekomen . kan merken dat ik nog te weinig heb gefietst ,maar volgende keer beter hoop ik en draver ik was de enigste geloste dus jou en de rest van de benen waren nog redelijk goed hehehe

  4. @ Rein
    Het zat gister zo uit elkaar dan heb je totaal geen overzicht meer wie waar zit in de groep. Verder het seizoen is nog lang en de kopmannen worden alleen maar sterker, dat betekent voor ons knechten dat we alleen maar harder moeten werken tijdens de koers.

Geef een reactie

