Toertocht Grote Prijs Gerard Verhulst

Woensdag waren wij uitgenodigd om mee te rijden met de toertocht van de regiopolitie Zeeland met de toepasselijke naam de Grote Prijs Gerard Verhulst, de start is om 10.00 uur vanuit het trainingscentrum aan de Finlandweg in Nieuwdorp. Om iets voor negen uur ben ik op mijn racefiets vertrokken uit Middelburg richting Vlissingen-Oost het is een stralende dag de zon schijnt uitbundig, omstreeks half tien ben ik in het trainingscentrum waar we gelijk een kop koffie kunnen nemen.

Op het oefenterrein rond het hoofdgebouwd kunnen de politiemedewerkers van de regio Zeeland onder optimale omstandigheden trainen, ik zie zelfs een echte kleine stormbaan dat doet me weer even denken aan mijn militaire dienstplicht.

Om ongeveer tien uur vertrekken we met ongeveer 75 deelnemers onder begeleiding van motorrijders voor een rit van ongeveer 100 km richting Noord-Beveland. Het zal vandaag een echte toertocht worden als snelheid wordt aangehouden tussen de 26 en 27 kilometer per uur en naast elkaar blijven twee aan twee. We rijden vanuit het trainingscentrum eerst richting Arnemuiden om van daaruit via de Middelplaten naar de Zandkreekdam te rijden, op Noord-Beveland rijden we via Kats en Colijnsplaat naar de vroege tussenstop op een boerderij waar we de lunchpakketten krijgen uitgereikt. Er staat een krat met klapstoeltjes gereed we kunnen hier heerlijk genieten in de zon op het boerenerf met uitzicht op de grote landbouwpercelen in de uitgestrekte polder, het is jammer dat we hier maar een half uur kunnen verblijven.

Na deze vroege lunch vertrekken we om ongeveer twaalf uur voor het tweede gedeelte van de tocht over Noord-Beveland, dit gedeelte gaat via Kamperland om daarna een lus te maken langs het natuurgebied van de Goudplaat. Ik ben aardig bekent in dit gebied maar in de omgeving van Kortgene rijden we op binnenwegen waar ik nog nooit ben geweest. Via de Zandkreekdam rijden we richting Wolphaartsdijk en Eindewege om vandaar via de Bloemdijken weer naar het trainingcentrum, het is inderdaad een mooie gezellige sportive toertocht geworden onder ideale omstandigheden.

Na afloop nog even napraten en een kop koffie, om daarna te beginnen aan het laatste gedeelte naar Middelburg vandaag totaal 124 km op de teller, het was weer genieten in de natuur die nu op zijn mooist is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 gedachtes over “Toertocht Grote Prijs Gerard Verhulst

  1. Draver, Gerard Verhulst was(is) dat niet die 400 meter loper van vroeger?? Hij was(is) ook politieagent, kan ik me nog herinneren. ………………mooie rit en een duidelijk verslag, mooie foto’s. Groet van Icarusblauwtje.

  2. @ Icarusblauwtje
    Dat was zeker een concurent van jou op de 400 meter, Gerard is de initiatief nemer van deze toertocht hij was er zelf ook bij.

Geef een reactie

