Fietstraining donderdagavond grijs en koud

Donderdagavond een fietstraining met de toerclub 18 man aanwezig ik heb de afspraak gemist waar de rit deze avond naar toe zal gaan maar gezien dat het lang licht is heb ik me ingesteld op een lange tocht.

We vertrekken omstreeks half zeven vanaf het bedrijventerrein Vrijburg en rijden via Vlissingen naar het fietspad aan de buitenzijde van de zeedijk langs de oevers van de Westerschelde. Via Vlissingen-Oost rijden we deze avond richting de centrales van EPZ en volgen verder de Westerschelde tot Hoedekenskerke, op dit gedeelte wordt er in een goed tempo gereden wat door iedereen goed is te volgen . Op dit deel langs de stoere Delta dijken valt er wat lichte regen maar de wegen worden nauwelijks nat , maar aantrekkelijk fietsweer is het niet koud en grijs.

Bij Hoedekenskerke rijden we door de zak van Zuid-Beveland richting Kwadedamme en Nisse het is hier genieten we rijden regelmatig door bermen die begroeid zijn met Fluitenkruid en de Meidoorn staat nu ook in bloei. Na Nisse gaat het tempo omhoog het is ook gelijk te merken aan het lange lint van de groep naast elkaar rijden is er vanaf dat moment niet meer bij. Ik probeer gewoon te volgen van enig kopwerk is geen sprake, dat is niet meer voor mij weggelegd stevig in het wiel en zo probeer ik op Walcheren te komen.

Omstreeks negen uur ben ik weer thuis en de km teller staat bijna op 90 km een stevige training.

7 gedachtes over “Fietstraining donderdagavond grijs en koud

  1. @ Martin
    Er zitten ook nog wat km bij van huis naar het vertrekpunt, ik ga altijd zes uur van huis dus ongeveer drie uur onderweg en dan zakt het gemiddelde.

  2. Draver, Hoedekenskerke, Nisse en Kwadendamme, niet te veel "reklame " maken anders wordt het te druk in de Zak van Zuid-Beveland. Ook geen last van verkeerslichten daar. Goed gedaan Draver, op naar de zandlopers. Groet Icarusblauwtje

Geef een reactie

