Toerclub maandagavond rit door Zuid-Beveland

Maandagavond 12 man aanwezig op deze koude laatste avond van mei voor een trainingsrit naar Zuid-Beveland, afspreken over de te rijden route van te voren lukt helaas niet meer niemand neemt het initiatief om iets af te spreken. We rijden zoals gewoonlijk via Vlissingen naar het Sloegebied, het voordeel is we hebben hier de ruimte op de fietspaden met een grote groep maar dit gedeelte is behoorlijk saai.

Bij het oprijden van de dijk langs de Westerschelde een machtig zicht een groot cruiseschip ligt op de rede van Vlissingen en er wordt op dat moment net een Loods aan boort gebracht, ik probeerde nog mijn fototoestel uit mijn rugzakje te pakken maar de snelheid van de groep liet dat niet toe.

Gelukkig rijden we halverwege Vlissingen-Oost het mooie gebied in van Zuid-Beveland in en het wordt zelfs wat aangenamer met het weer de zon probeert wat door de zware wolken heen te prikken. In het eerste gedeelte van de rit met hoofdzakelijk de wind tegen ligt het tempo bijna constant rond de 37 km/uur ik zit in het begin redelijk voorin maar het wisselende tempo geeft bij mij wat problemen ik laat me afzakken tot achter in de groep. In de omgeving van Nisse valt de groep uiteen door het stevige tempo, een van onze in de groep haakt af en neemt een kortere route richting Walcheren, we besluiten met zijn drieën om hem te volgen.

Met vier man rijden we in een aangepast tempo richting huis, ik was deze keer al om half negen thuis en toch nog 68 km gereden. Onderweg is er nog wat gediscussieerd over het tempo en over het niveau verschil in de groep, maar dat zijn onderwerpen waar we al meer over hebben gesproken ik neem geen initiatief meer, ik probeer maar gewoon te volgen en als het niet lukt ik weet aardig de weg in Zeeland ik kom wel thuis.

Een gedachte over “Toerclub maandagavond rit door Zuid-Beveland

Geef een reactie

