Vandaag in de tuin

 

Pimpelmees

 

 

Staatmezen

 

 

Ringmus

 

 

Sperwer vrouw

 

 

Zanglijster

 

 

Roodborst

 

 

Merel

15 gedachtes over “Vandaag in de tuin

  1. Die pimpelmees en roodborst op de schaal met denneappels lijken wel te poseren voor een ansichtkaart.
    Zo`n sperwer komt bij mij dan weer niet met westenwind aanwaaien:-)))
    Jij houd ook van decoratieve elementen in de tuin, zie ik.
    Mooie foto`s met het geluk er bij dat de zon vandaag scheen.
    Ik had vanmiddag ook bezoek van de wakker geworden eekhoorn Ekie, maar dat had je al gezien.
    Ik had ook door het raam gefotografeerd en hij zat in de toverhazelaar zowat vlak voor m`n neus. Mijn dag was weer goed:-))

  2. Dan klik je op zo’n link, naast een bekende avatar en floep.
    Dan denk je, hee, fijn, hij is er ook nog. Nog niet uitgeweken naar…
    En op mijn wenken bediend met deze mooie vogels. Vanmorgen hebben we ze, tijdens ons ontbijt, zitten bewonderen. Daar zag ik een mannetjesmerel in ons vogelhuisje zitten, lekker te smikkelen. Opeens kwam er een vrouwtje aan, dat aan de zijkant van het kooitje ging hangen en gebiologeerd naar het mannetje bleef staren. Het mannetje staarde -gebiologeerd – terug.
    Dit duurde wel een minuut of vijf. Dan ineens vliegen beiden uit het kooitje weg.
    Is dit balsgedrag?
    Mret Draver en Antoinette in de buurt moet er een antwoord komen;-)). en Smokey weet ook wel veel, dacht ik.

  3. @Ingrid, ik weet er niet veel van maar observeren doe ik graag. Desalniettemin ben ik gespeend van echte ervaringsdekundigheid. Ik bezie wat er hapsnap op mijn pad komt. Soms duik ik er wat dieper in omdat ik er meer van wil weten.
    @Draver, Misschien ben je nu wel faan `t fietsen. Mijn Marisco houdt ook van sfeermaken in de tuin met allerlei objecten en is daar heel bedreven in. Ikzelf zet maar wat neer op de bonnefooi en toevallig pakt het wel aardig uit.
    Gisteren heb ik een zak konijnenvoer gekocht voor de eekhoorn maar raad eens wat: de eekhoorn is spoorloos en de vogels eten zijn voer op:-))

  4. @ Ingrid van den Bergh
    Voorlopig gaan we gewoon door op het VKblog ik zie wel hoe het uitpakt.
    Het kan baltsgedrag zijn maar iets aan de vroege kant voor de Merel, kan ook een vijandig koppel zijn en dan krijg je territorium gedrag elkaar uit het gebied weren. Ik heb regelmatig zes Merels in de tuin maar een koppel is hier de baas op de voedertafel.

  5. Super foto’s, heb je slaapmiddel in het voer gedaan? Dat ze zo mooi stil blijven zitten. Doe maar net of de mail van Remarque er niet geweest is. Komt goed!

Geef een reactie

