De natuur is mooi maar ook wreed

Zaterdagmorgen zag ik dit jaar voor het eerst een Wilde Eend met negen jongen pullen zwemmen in de watergang, ik dacht gelijk hoe lang zal het duren voor dat de eerste een prooi zouden worden voor de hier aanwezigen Blauwe Reigers.

De Blauwe Reigers bewonen hier in het bos drie nesten dus voedsel uit de eerste hand.

Half in de middag toen ik langs kwam op de fiets zag ik moeder eend met drie jong onder de vleugels als bescherming , en een jong zag ik nog zwemmen in de watergang inmiddels waren er dus al vijf als voedsel naar de nesten gebracht.

De natuur kan mooi zijn maar ook erg wreed en zonder mededogen.

Pinksterbloem

 

Een gedachte over “De natuur is mooi maar ook wreed

Geef een reactie

